recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tomgangsstrøm - Aktiv Sub..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tomgangsstrøm - Aktiv Sub..

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:49
Sorry for OT. Var bare lidt af det samme problem med strømEmbarrassed
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:50
Nej, det har du ikke. Jeg venter på svar på mine spørgsmål.I mellemtiden fordriver jeg tiden med at dele ud af alverdens oplevelser jeg har gjort gennem de sidste 25 år som professionel fejlfinder indenfor ting der kører på strøm, eller genererer strøm.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Installationer der er rimeligt belastet i forvejen, vil, når et køleskab starter ofte i selv det øjelblik agregattet starter opleve, et spændingsfald - det kan være årsagen Kampus


Næppe, det er en spike (støjspike) idet kontaktsættet i termostaten laver en ordentlig gnist.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror, at hvis du sætter et voltmeter på den gruppe der omfatter køleskabet, vil kunne se at der kommer et spændingsfald på lidt mere end 5 volt, men kun i tja omkring eller mindre end et sekund, men ofte nok til, at man kan konstatere spændingsfaldet i andre tilsluttede brugsgenstande.


Næppe, er det er spændingsfald, vil det også kunne ses i lamper.

Når jeg tændte for min gamle Denon PMA 930 trak den meget strøm, så meget at lyset blinkede kortvarigt (stor ringkernetransformator, der skal kaste en masse strøm ind en en kondensatorban - det æder strøm). Det har jeg aldrig oplevet med et køleskab.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Har jeg mistet "min" tråd?

 
Nej da. Undskyld for O.T.
 
MVH
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

  
Det er ikke ret sandsynligt. IMO er det langt den mest sandsynlige forklaring at køleskabet støjer elektrisk når det tænder. - Som Klaus skrev.
Det er mig bekendt ret let at ordne. Jeg er sikker på at Klaus kan komme op med er quick fix.
 
MVH
Ok! Jeg venter spændt på Klaus quick fix LOL
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Får mig da lige til at spørge hvordan det så kan være at mit køleskabs start går i mit Surround anlæg, når køkkenet og stuen er på hver sin sikring?


Fordi de deler nullen....

(du kan bare få skiftet støjdæmperen der sidder over kontaktsættet på køleskabet, så støjer det ikke længere)

Klaus

Mens der ventes kunne tiden bruges på at læse hvad Klaus har skrevet Wink
 
Godt så! Wink
 
MVH
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Jeg bor i en gammel hytte, hvor jeg kun har éen fase (strøm), hvilket giver sig udslag i "summen" fra min aktive sub.

Jeg er enig med de andre indlæg, der siger, at den enlige fase ikke er problemet. Har du en HTPC tilsluttet? Og hvis, er den så jordet? Hvis den ikke er, bør den blive det.
Ellers kunne du måske bruge udelukkelsesmetoden: Forbind så få af de strømtilsluttede enheder som muligt (start med kun receiver+sub) og find ud af hvornår (ved tilslutning af hvilken enhed) problemet opstår. Husk at slukke på kontakten, når du afbryder/forbinder de enkelte enheder.
Prøv også gerne at vende eet af strømstikkene af gangen og se, om det giver ændringer.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 23:18
Vil prøve med den hårde udelukkelsesmetode, når jeg får øjne igen, søndag.. Smile
Har ingen HTPC tilsluttet..
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 10:00
Prøv evt. at starte med at fjerne strømkablet fra PS3'en; jeg gætter på at den ikke er jordet.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu