recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Låse" programmer fast på proceslinie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Låse" programmer fast på proceslinie?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Låse" programmer fast på proceslinie?
    Sendt: 12-August-2012 kl. 08:20
Hej.
 
Tidligere har jeg ikke brugt min proceslinie vældigt meget - kun til e-mail program, Internet Explorer, Yahoo Messenger og Skype. Men da jeg geninstallerede min computer efter den kom tilbage fra service, tænkte jeg at det måske kunne være smart at bruge proceslinien mere aktivt. Og lægge shortcuts dér, til programmer som jeg bruger meget. Jeg vil jo så gerne have en bestemt rækkefølge på tingene, fra venstre: Thunderbird, Internet Explorer, Yahoo messenger, Skype, og derefter diverse programmer og evt. shortcuts til bestemte mapper.
 
Generelt synes jeg at programmerne bliver der hvor jeg har lagt dem - men Skype gør ikke. Den flytter sig hen til højre ende, hver gang jeg har haft slukket computeren og tændt den igen.
 
Noget andet jeg synes er smart er at, når programmet er på proceslinien så åbner den ikke et ikon mere på proceslinien når man starter programmet. Men mit tegneprogram (Dietrichs) er anderledes - den åbner sine egne ikoner, selvom jeg har lagt programmet på proceslinien. Har det noget med hvordan programmet er skrevet og måske om programmet er skrevet før Windows 7's tid??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 08:51
M.h.t. ekstra ikoner i proceslinien er det nok som du selv påpeger, at nogle programmer er lavet til, at åbne yderligere ikoner.

M.h.t. at Skype flytter sig - har du "låst" proceslinien, efter du har lagt ikonerne i den rækkefølge du vil have dem? Man låser ved at højreklikke på proceslinien, og så vælge lås.

M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 09:06
Den har hele tiden stået til at være låst. Men jeg har lige prøvet at flytte Skype, låse proceslinien op og så låse den. Så må vi se.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 09:10
Du har forhåbentlig låst proceslinien op, inden du flytter ikonet - ellers hopper det helt sikkert tilbage!
 
Altså: Lås op, flyt, lås..
 
M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 09:21
Nå ja, det kan jeg ikke huske nu i hvad rækkefølge jeg gjorde det.....  :-)  Men det opdager jeg nok....
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 07:38
Skype bliver ved med at hoppe tilbage til den sidste plads til højre. Den er den eneste der ikke vil blive der, hvor jeg sætter den....  LOL  LOL
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 08:36
Skype arbejder i bagrunden, derfor bliver den flyttet til "kørende programmer"
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 08:40
Men det gør f.eks. e-mail program ikke - og det kører vel også i baggrunden. Og det gælder også (nogle) andre programmer - hvis jeg åbner dem, så flytter de sig ikke.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:54
Nogle programmer har indstillinger som påvirker hvordan de opfører sig i proceslinien - ved ikke om Skype tillader dig at ændre opførslen, men du kan da kigge indstillingsmulighederne igennem.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 11:05
Har lige prøvet at kigge Skype indstillingerne i gennem - det ser ikke sådan ud.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu