recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med AKG K550, alternativer ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med AKG K550, alternativer ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med AKG K550, alternativer ?
    Sendt: 25-August-2012 kl. 08:44
Hej med jer.
 
Ja jeg søger et par gode og solide hørebøffer.
Jeg er faldet pladask for AKG K550, jeg var ellers gået efter et par AKG 240 mk 2, men en lukket hørebøf tiltaler mig, da jeg skal bruge dem til at få lidt "ro og fred" oppe på studiet, transport osv.
 
Men mit spørgsmål er selvfølgelig om der er nogle alternativer til K550'eren (budgettet er MAX de 1800,- som K550 går for) ? Og kan min iPhone, og bærbare som nok kommer til at levere lyden i 95% af tiden, levere nok power til dem ?
 
 
Takker på forhånd.
 
/Mikkel
Silence is golden when you can't think of a good answer.
Til top
JacobOde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobOde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 15:41
Du behøver ikke nøjes. Du kan få AKG K550 til 1800 kr. inkl. forsendelse hos CDON.
 
Jeg har lige købt dem dér sidste torsdag, fik dem leveret tirsdag.
Til top
JacobOde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobOde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 15:44
Glemte lige dit andet spørgsmål: om de kan trækkes af en IPhone. Det tror jeg nok de kan Smile
 
Producenten har tænkt på de små afspillere, da de udviklede 550'eren.
Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 18:22
Hej Jacob, glemte alt om tråden. Fik et kanon tilbud på et par B&W P3 til 950 kr hos en kammerat der har Butik. Dem er jeg egentlig ret godt itlfreds med, overvejer dog stadigvæk at nuppe et på K550'ere til når jeg ikke er på farten :D
Silence is golden when you can't think of a good answer.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 10:46
P3 er direkte elendige i forhold til k550, jeg er glad for mine, det.er i min ringe mening de bedste lukkede høretelefoner. De har en genial soundstage, som ingen andre lukkede høretelefoner har.

Derudover isolere de enormt godt, så omgivelserne ikke kan høre hvad du lytter til, hvilket f.eks. Denons topmodel ikke gør..

Og så kunne man lige så godt tage åbne bøffer, som kan være bedre.. Det er dog også en høretelefon der har fordel af en god dac. Den spiller sublimt bare på en iphone, men smækker man feks en billig fiio e17 dac/amp på så åbner den også rigtigt meget mere for lyden..

2 negativer

Et er komforten, ikke et problem men det med bøjlen er direkt på hovedet med lidtpadding skal man lige vænne sig til, løsningen på mine k240 studio og k701 er bedre...

Det andet er at kablet er integreret i høretelfonen, så det ikke kan udskiftes med et kortere, og det er meget langt.

Men ++++ anbefaling fra mig.. Og jeg gav lanceringaprisen hos AKG så selv for de 2400 er jeg glad for de,.

De leverer også en god bass.... Hehe enddag med bass forstærkeren på e17 er gladere for den neutrale lyd... Men de kan godt nok ryste dit hovede med præcis bass hvis det er nødvendigt.
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 22:20
Tja prøv da at lytte til lidt forskellige. Du finder næppe nogen der er lige så komfortable som P3 (de er jo som små hovedpuder på ørene), tilgengæld kan du helt sikkert finde nogle der spiller bedre (personligt synes jeg K550 er klasser bedre).
Hvis du har mulighed for det, synes jeg du skal give Audio Technica MTH-50 et lyt. Jeg valgte dem selv fremfor K550, men det er jo blot mine øre. De kan sagtens trækkes af en Iphone, men som alle andre høretelefoner løfter en ekstern Dac/forstæker bestemt lyden. Jeg har en Fiio E17 og den rykker i den grad. Bedre og strammere bas, mere luft og bedre kontrol. 

Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 17:39
Ultrasone.

Jeg har prøvet AKG 551, men bassen var for svag efter min mening, men resten super.
Denon kommer ikke i nærheden, og slet ikke B&W. B&W er meget kedelige i lyden, og jeg foretrækker til enhver tid Koss PortaPro over dem, selvom de kun koster ca 300 kr.
PortaPro er meget nemme at drive, men er ikke lukkede.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 17:41
Så er der også AKG Tiesto high end serie. Ingen DJ lyd, men AKG sound nu med bas.
Til top
JacobOde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JacobOde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 11:36
Jeg har lige købt et par Audio-Technica ATH-M50, da jeg kom til at ødelægge stikket på mine AKG'er.
Bortset fra en noget ringere komfort (de sidder tæt og giver god varme), er lyden helt fantastisk.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu