recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ferritkernen på strøm kabel ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ferritkernen på strøm kabel ???

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ferritkerner har været fastmonteret på strømkabelet til begge mine Pioneer TV. Til mine tidligere TV har kernerne blot ligget løst.
Nu du siger det, så kiggede jeg bag på mit Panasonic, hvor jeg ikke kommer så tit......og ja, her er minsandten ferrit kerne på. EmbarrassedEmbarrassed
 
Der kan du bare se, de sidder på snart altLOL På mit nye Logitech tastatur sidder der også en klump før usb stikket. Gad vide om det er ferrit...
Det er det nok, for min HDD der jo er tilsluttet med USB til den bærbare, er der også ferrit kerne næsten oppe ved stikket. Men at de snart sidder på alt, er nok fordi der er alt den højfrekvens fra mange ting efterhånden. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ferritkerner har været fastmonteret på strømkabelet til begge mine Pioneer TV. Til mine tidligere TV har kernerne blot ligget løst.
Nu du siger det, så kiggede jeg bag på mit Panasonic, hvor jeg ikke kommer så tit......og ja, her er minsandten ferrit kerne på. EmbarrassedEmbarrassed
 
Der kan du bare se, de sidder på snart altLOL På mit nye Logitech tastatur sidder der også en klump før usb stikket. Gad vide om det er ferrit...
Det er det nok, for min HDD der jo er tilsluttet med USB til den bærbare, er der også ferrit kerne næsten oppe ved stikket. Men at de snart sidder på alt, er nok fordi der er alt den højfrekvens fra mange ting efterhånden. Smile
Eller tingene skal laves så småt, at der ikke er plads til afskærmning i apparatet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

jeg har læst nogen steder på nettet at sådan en ferritkernen på strømkablet skulle hjælpe mod den buzz lyde som plasma tv kan lave....  kan det virkelig passe...???
Jeg vil gerne give 500 kr. for en der dæmper buzz betydeligt (kunne være 20dB) eller 1000 kr. for en der fjerner buzz så det ikke kan høres. Men mon ikke at jeg får lov til at beholde mine penge Cry
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu