recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080p på HD Entertain Center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1080p på HD Entertain Center?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1080p på HD Entertain Center?
    Sendt: 30-August-2012 kl. 12:16
Hejsa,

Jeg har lige modtaget min HD Entertain Center fra Canal Digital.

Skifter jeg "Res" til 1080p, kommer der intet på skærmen - den er helt sort. Virker fint med 1080i, men jeg vil gerne have det op i 1080p.

Nogen der har en løsning til dette?

Har prøvet at ringe til Canal Digital, men jeg vidste mere end ham jeg talte med ... hmmmm.

Takker.

Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 16:26
Ahh Yes
Men når Canal Digital ikke vil svare eller komme frem med deres "viden", så er der altså fortsat nogen som kender endda meget til dette.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 17:55

1080p funksjonen på ADB er kun 25Hz. Dvs. 1080p  25fps. Det er ikke sikkert at din TV støtter dette.
Min ADB gir  mye "motion judder" når jeg velger 1080p og det er helt naturlig siden 1080p 25Hz
ikke passer til TV som er 50Hz basert.  Konvertering ned til 25Hz vil ikke se bra ut.

Det er underlig at ADB boksen har 1080p valg siden det ødelegger kvaliteten på TV kanaler om den velges.
Tipper funksjonen er der i tilfellet det kan komme 1080p film på CD GO.

Rådet er derfor å  unngå 1080p i Entertain Center.  

 De fleste HD bokser hos diverse distributører støtter maks 720p/1080i pga. begrensninger i hardware.
Men det har så smått begynt å komme bokser som kan gi ut 1080p 50Hz. CD's HD 106S og CDC-9000 kan gi ut 1080p 50Hz og det er kompatibel med vanlige TV kanaler. Der vil ikke enabling av 1080p ødelegge tv bildene siden det er  50Hz.



Redigeret af Bobben - 30-August-2012 kl. 17:55
Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:


1080p funksjonen på ADB er kun 25Hz. Dvs. 1080p  25fps. Det er ikke sikkert at din TV støtter dette.
Min ADB gir  mye "motion judder" når jeg velger 1080p og det er helt naturlig siden 1080p 25Hz
ikke passer til TV som er 50Hz basert.  Konvertering ned til 25Hz vil ikke se bra ut.

Det er underlig at ADB boksen har 1080p valg siden det ødelegger kvaliteten på TV kanaler om den velges.
Tipper funksjonen er der i tilfellet det kan komme 1080p film på CD GO.

Rådet er derfor å  unngå 1080p i Entertain Center.  

 De fleste HD bokser hos diverse distributører støtter maks 720p/1080i pga. begrensninger i hardware.
Men det har så smått begynt å komme bokser som kan gi ut 1080p 50Hz. CD's HD 106S og CDC-9000 kan gi ut 1080p 50Hz og det er kompatibel med vanlige TV kanaler. Der vil ikke enabling av 1080p ødelegge tv bildene siden det er  50Hz.


Tja Bobben :),

Jeg har et Panasonic 65" Plasma, så derfor er jeg interesseret i 1080p.

Mit tv understøtter 24p, men det ser ikke ud til boksen gør det.

Tak for din gode forklaring!



Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af MojoDK MojoDK skrev:



Tja Bobben :),

Jeg har et Panasonic 65" Plasma, så derfor er jeg interesseret i 1080p.

Mit tv understøtter 24p, men det ser ikke ud til boksen gør det.

Tak for din gode forklaring!



Det er ingen TV kanaler som sender i 24p og konvertering av real time TV fra 50Hz til 24p er
totalt umulig uten meget dårlig resultat som motion judder osv. Det samme vil gjelde konvertering fra 50Hz TV til 25p men der vil i det minste enten frame eller field rate halveres.  Det eneste som burde kunne fungere er konvertering av f.eks. 1080i film til 1080p25 siden det er en meget enkel konvertering som burde være mulig å utføre tapsfritt (men noen hensikt har det neppe).  Det er mulig at 1080p funksjonen i ADB kun fungerer dersom sendingen er 25p.

Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:

Oprindeligt skrevet af MojoDK MojoDK skrev:



Tja Bobben :),

Jeg har et Panasonic 65" Plasma, så derfor er jeg interesseret i 1080p.

Mit tv understøtter 24p, men det ser ikke ud til boksen gør det.

Tak for din gode forklaring!



Det er ingen TV kanaler som sender i 24p og konvertering av real time TV fra 50Hz til 24p er
totalt umulig uten meget dårlig resultat som motion judder osv. Det samme vil gjelde konvertering fra 50Hz TV til 25p men der vil i det minste enten frame eller field rate halveres.  Det eneste som burde kunne fungere er konvertering av f.eks. 1080i film til 1080p25 siden det er en meget enkel konvertering som burde være mulig å utføre tapsfritt (men noen hensikt har det neppe).  Det er mulig at 1080p funksjonen i ADB kun fungerer dersom sendingen er 25p.


Ok ... Tak for din hjælp. :)
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu