recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twisted eller Straight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Twisted eller Straight

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 12:20
Ja det er jeg enig i, har faktisk også lige lånt en tester, så må jeg se om jeg på en eller anden måde kan få det til at fungere. Men ud fra det jeg er hjulpet frem til via jer herinde, så får jeg nok ikke det store ud af testeren, bliver nok nødt til at skifte konnektorer til noget lig det her:
 
 
 
Prøver at ringe til Elextra og høre om deres er Cat6 og om de passer til FUGA.
 
Smækker jeg så et glasstik i hver ende af det installerede kabel, ja så burde jeg vel kunne få liv i alle netværksstikkene ved hjælp af sådan en "hun-hun-samlemuffe".
 
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 12:55
Nu har jeg snakket med Elextra og det kan godt lade sig gøre på den måde, men selve mellemled passer ikke til FUGA, så det vil kræve at jeg skifter konnektorer ud med mellemled og FUGA dataudtag ud med Belden dataudtag.
 
 
så det er da efterhånden ved at være lidt af en udskrivning, når nu Lexcom og Fuga dåser allerede er købt:o(. Drejer sig om 6 steder det skal skiftes ud, så står I og mangler konnektor eller FUGA dataudtag, så har jeg sikkert snart nogen i overskud!
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 12:59
ja og mellemled er i øvrigt til Cat5e
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 13:03
Blot til info, hvis nogen skulle strande i samme situation: Løsningen med glasstik, mellemled og keystone dataudtag til FUGA virker fint. Det kan lige nøjagtig klemmes ind vægdåsen.
 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 18:16
Et sæt med kabeltester, crimp-tang og en stak netværksstik kan forøvrigt nemt findes på ebay til omkring 60-70kr inkl. fragt.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=network+lan+cable+tester+crimper&_sop=15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu