recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat hd- box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat hd- box

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat hd- box
    Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 09:57
Jeg har i dag en ældre Nokia-box, der ikke kan modtage i HD. Overvejer at købe Viasats Samsung box SMT-S7140, der nu også kan modtage alle de frie tyske kanaler, som jeg kan i dag på Nokiaboxen. Jeg har følgende spørgsmål:
1) Er det en god og stabil box?
2) Kan der til sluttes en videooptager via scart samtidig med at man bruger HDMI. Viasat har oplyst at boxen har scart ud?
 
Jeg ved at Viasat har en Pacer box med harddisk, men jeg har forstået at den ikke kan FTA-kanaler.
 
Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 18:08
Kender ikke Samsung boxen men kan klart anbefale Pace 865 som er den mest stabile sat-receiver jeg nogensinde har ejet. Men du har ret ingen FTA - overrasker mig at man kan med Samsung'en, troede det var et af deres fjollede principper at det må man bare ikke med en Viasat box.
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 20:48
Da der er scart ud ser jeg ingen problemer med at optage via video :)

Hvad angår FTA. er det så ikke kun den lille Samsung der har fået adgang til dem? Sidst jeg spurgte skulle det vist nok komme til alle HD boksene. Men hvornår kunne de ikke fortælle.

Venter selv i spænding på min 865 kan :P
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Da der er scart ud ser jeg ingen problemer med at optage via video :)

Hvad angår FTA. er det så ikke kun den lille Samsung der har fået adgang til dem? Sidst jeg spurgte skulle det vist nok komme til alle HD boksene. Men hvornår kunne de ikke fortælle.

Venter selv i spænding på min 865 kan :P
Jeg har fået oplyst at der er 2 boxe ovennævnte Samsung med scart ud og med mulighed for at tage mere end 100 tyske kanaler også HD og så Pace boxen med harddisk, der ikke kan kan tage FTA-kanaler og så mente vedkommende ved Viasat, at den heller ikke vil komme med den mulighed.
Man oplyste også, at man godt kan sætte en optager til scart med man vil ikke garantere at det vil virke perfekt sammen med HDMI. Er der nogen i Forummet der har testet dette??? 
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg har i dag en ældre Nokia-box, der ikke kan modtage i HD. Overvejer at købe Viasats Samsung box SMT-S7140, der nu også kan modtage alle de frie tyske kanaler, som jeg kan i dag på Nokiaboxen. Jeg har følgende spørgsmål:
1) Er det en god og stabil box?
2) Kan der til sluttes en videooptager via scart samtidig med at man bruger HDMI. Viasat har oplyst at boxen har scart ud?
 
Jeg ved at Viasat har en Pacer box med harddisk, men jeg har forstået at den ikke kan FTA-kanaler.
 


Samsung... du er en modig mand

Der må findes et hav af sat recivere med fri kanaler og NCS.
Problemet er om du kan skaffe HD ca-modul  ???
Og som kan opdateres ?
Se andre tråde fra igår hvor en påstod at ca-modulet kan købes med parret kort
Han meldte ikke tilbage
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 12:06
Det har jeg tidligere undersøgt og det var ikke muligt med Viasat. Det er kun deres 2 boxe der kan bruge deres kort, det er et ret specielt system de anvender.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Det har jeg tidligere undersøgt og det var ikke muligt med Viasat. Det er kun deres 2 boxe der kan bruge deres kort, det er et ret specielt system de anvender.

CA modul parret med kort er nødvendig
Findes dette til alm. sat recivere , er der masser af boxe der kan anvendes.

Jeg tror man er bange for pirater ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Jeg tror man er bange for pirater ?
Ingen grund til at være bange for pirater, hvis man har et gyldigt abonnementskort, som jo i alle tilfælde er nødvendigt for at få det til at virke. 
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Se andre tråde fra igår hvor en påstod at ca-modulet kan købes med parret kort
Han meldte ikke tilbage
 
Det var da dig selv der skrev det!!!!!!Shocked
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Jeg tror man er bange for pirater ?
Ingen grund til at være bange for pirater, hvis man har et gyldigt abonnementskort, som jo i alle tilfælde er nødvendigt for at få det til at virke. 
 
Flemming

Hej Flemming.

Jeg ved ikke hvad de er bange for, men jeg har andre steder læst om flere modtagere der samtidigt brugte et og samme abonnementskort.

Dette bliver vel ikke gjort helt umuligt ved at man parer kortet til en og kun en receiver, men man tror vel at man gør det vanskeligere for piraterne.

Hilsen Carsten. 


Redigeret af csell - 10-Oktober-2012 kl. 16:00
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af ParabolShoppen ParabolShoppen skrev:

Hej
 
Kan helt sikker anbefalde Samsung SMT-S7140, http://www.parabolshoppen.dk/shop/samsung-smt-s7140-2627p.html, den fungere fint med viasat og deres tjenester.
Digitalt.tv har bla. en test at modtageren: http://digitalt.tv/samsung-smt-s7140-viasat-plus-hd-pvr/
 
Tak for dit indlæg. Men 7140 kan ikke modtageFTA-kanaler, og som jeg læser Viasats box-tilbud tilbyder man ikke længere denne box.
Mv Henninge
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu