recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet på PVR-250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig kvalitet på PVR-250

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig kvalitet på PVR-250
    Sendt: 18-Juni-2004 kl. 11:07

Jeg har et Hauppauge PVR-250 som fungerer fremragende og leverer fin kvalitet.

Det er tilsluttet TDC's kabelnet der på fjernsynet leverer skarpe billeder på alle kanaler.

Men på PVR-250 er kvaliteten ret dårlig på alle de kaler der ligger på en høj frekvens - Zulu, TV3, TV3+ osv.

Andre der har været ude for det samme? 

Til top
mfhj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2004 kl. 12:21

Jeg er faktisk ude for det modsatte... eksempelvis DR2 er stort set umuligt at se på tv, men på 250 står det knivskarpt. (hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at gå ind på oncable.dk og find frekvenserne på dine kanaler og indtast dem manuelt i softwaren til 250. Jeg indtastede frekvenserne og fik dermed flere kanaler frem, end den selv havde fundet ved en fuld søgning)

TV3+ er også bedre på 250'eren end på tv'et.

En ting der dog irriterer mig er at det er som om lyden knækker ret ofte. Som om der er klumper i forbindelsen - både ved optagelse og tv-kigning - er jeg den eneste med dette problem?

Til top
Jønke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2004 kl. 23:45

Hejsa.

Jeg var lige inde og se alt det spændende i dette forum og faldt over jeres problemer. Da jeg er Radiotekniker af uddannelse kunne jeg ikke dy mig for at blive medlem for at hjælpe med problemerne, da jeg jævnligt møder disse problemer i mit arbejde med service på antenneanlæg.

HW1270 skriver at du har fint sigmal når du ser TV på de høje frekvenser men med dit TV-kort er billedet dårligt jo højere frekvens du er oppe. Jeg går ud fra at dit TV er et andet sted eller tilsluttet et andet kabel end det der går ind i dit TV-kort.  Meget tyder nemlig på at det er dit antenneanlæg der er dårlig og alet ikke dit kort.

Antennesignaler nemlig meget drilsk at arbejde med, og er der en enkel samling der ikke er lavet som det skal være kan det få de mest mystiske problemer som dem i har begge to.

Forestil jer der hvor hovedsignalet kommer ind i jeres første antennedåse. Ifølge TDC og antenneforeningens regler er det vedtaget at signalstyrken skal være den samme hele frekvensområdet igennem, dvs at billedet står fint på alle kanaler. Meen!! og nu kommer det vigtige og lidt sværre. Fra denne dåse trækkes der så kabel hen til et TV eller rundt i huset til andre installationer og for hver meter der trækkes blir signalet naturligvis svagere og svagere. Men denne aftagen i signalstyrken er ikke ligestor for de forskellige frekvenser (programmer) alt efter hvilken frekvens det er!!!.  Programmer med lav frekvens (normalt TV2 og DR1, ja faktisk alle i den lille pakke) sænkes ikke ret meget i styrken (dB) i forhold til alle de frekvenser der ligger i den øvre ende (Zulu, sverige, DK4, TV3 mm).  D.v.s. at trækker du 20m kabel er DR1 eks stadig ligeså fin, men på Zulu er der kommet lidt sne på fordi den ligger højt i frekvensen.  Dertil kommer selvfølgelig kvaliteten på kablet og alle dine samlinger. Er det noget billigt Harald Nyborg kabel der er brugt blir forskellene meget mere tydelige, og er det ikke HF tætte F-samlinger som der normalt stilles krav til , men billige T-stykker eller plastsamledåser der er brugt blir problemet endnu mere tydeligt.  Ikke for at sige at du har brugt dårlige materialer men bare noget der kunne være skyld i det. Men fortæl evt noget mere om hvordan dit anlæg er skruet sammen, hvor mange antennetilslutninger og apparater der er tilkoblet og hvordan.

Vedr MFHJ med det lige modsatte problem tyder det meget på at der er en afbrydelse i din antenneforbindelse til dit Kort. Så vil programmerne med de lave frekvenser blive meget dårlige, men de høje vil du ikke kunne se væsentlig forskel på, da signalet ved en høj frekvens bedre vil "springe" over fra det ene punkt til det andet på afbrydelsen. En afbrudt antenneforbindelse gir også udfald/dårlig knasende, knitrende lyd med stereoudfald og dårlig Tekst TV

 

Pyyha vist en værre smørre, men håber i fik lidt ud af det. Men kort sagt, det er helt sikker jeres antenneanlæg det er galt med, og fordi billedet er godt et andet sted behøver det ikke at være det et andet sted.



Redigeret af Jønke
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu