recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får jeg sendt signal trådløst til switch?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan får jeg sendt signal trådløst til switch?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan får jeg sendt signal trådløst til switch?
    Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 19:46
Jeg overvejer at skifte fra Telenor til Yousee bedbånd. Men Yousee bredbånd tilsluttes jo ved antennestikket og min nuværende installation er oprindelig etableret ved telefonstikket og samtidig er der samme sted kabler til netstik til kablet netværk i diverse rum.

Hvordan får jeg mest smart sendt det trådløse signal fra Yousee ved antennestikket i stuen ned til min switch i kælderen, hvor den samler kablerne til stikkene på LAN-netværket? Desværre er det ikke lige så let at trække et kabel, der selvfølgelig ville være det letteste.

Findes der en form for dongle, som man så via PDS-kabel kan sætte i switchen og dermed få signalet rundt på LAN via kabel?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Hvordan får jeg mest smart sendt det trådløse signal fra Yousee ved antennestikket i stuen ned til min switch i kælderen, hvor den samler kablerne til stikkene på LAN-netværket?
Access Point:
 
eller router sat op som access point (kan så evt. erstatte switch):
 
 
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Findes der en form for dongle, som man så via PDS-kabel kan sætte i switchen og dermed få signalet rundt på LAN via kabel?
 
Homeplug/powerline adaptor, der findes mange forskellige at vælge imellem:
Kræver at du har stikkontakter begge steder, på samme fase.
 
Hvordan med antenneanlæg, er der kun stik i stuen?
Kabelmoden/router kan jo stå andet sted i huset hvis der er antennestik (med returvej)
 
Mvh JørgenT
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 15:27
Tak for godt svar. Der er antennestik andre steder, men Yousee skriver, at man skal bruge det første stik ind i huset for at få det bedste resultat. Ideen med Homeplugs er rigtig god, bortset fra at jeg ikke kan sætte den direkte i stikkontakt begge steder.
Jeg bruger et AP til wifi i øjeblikket og bruger så Telenors router som switch til LAN-stikkene rundt i huset. Har fået læst mig frem til, at jeg skal have det Yousee kalder en rygsæk, altså en lille adapter på tv-stikket, som indeholder data til routeren.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Der er antennestik andre steder, men Yousee skriver, at man skal bruge det første stik ind i huset for at få det bedste resultat.
Ja, de holder ryggen fri med den udtalelse  LOL
men  det kan også fåes til at virke i andre.
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Ideen med Homeplugs er rigtig god, bortset fra at jeg ikke kan sætte den direkte i stikkontakt begge steder.
De behøver ikke sidde direkte i stikkontakt, kan godt være i en forlængerledning med fordeler stik.
Men de skal være på samme fase.
 
Mvh JørgenT
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Jeg overvejer at skifte fra Telenor til Yousee bedbånd. Men Yousee bredbånd tilsluttes jo ved antennestikket og min nuværende installation er oprindelig etableret ved telefonstikket og samtidig er der samme sted kabler til netstik til kablet netværk i diverse rum.

Hvordan får jeg mest smart sendt det trådløse signal fra Yousee ved antennestikket i stuen ned til min switch i kælderen.....

Jeg anvender TRENDnet TEW 680MB 450Mbps Dual Band Wireless N HD Media Bridge (se bort fra at den benævnes Media Bridge - den er ganske universel).
Kører virkelig stabilt.

Jens 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu