recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Rippe" filer fra mapper på en nem måde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Rippe" filer fra mapper på en nem måde?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Rippe" filer fra mapper på en nem måde?
    Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 13:08
Hej.
 
Min kone downloader musik fra iMesh. Men iMesh lægger musikken i mapper, måske efter album. Men når musikken skal op på f.eks. iPod, så skal musikken ligger som filer i én mappe. Dvs. Jeg sidder og åbner mapperne som iMesh har lavet og kopierer filerne over i en anden mappe. Er det muligt at gøre dette på en nemmere måde? Som måske også samtidigt sikrer at der ikke er dobbeltfiler. Altså at jeg f.eks. vælger alle mapper og filer i mappen som iMesh er sat til at gemme downloads i, kopiere over i en anden mappe og så kopieres kun filerne, ikke mapperne?


Redigeret af Thorvald - 14-Oktober-2012 kl. 13:09
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 19:28
ITunes kræver ikke at filerne ligger i én mappe. Du kan da godt tilføje både enkeltmapper og en hel overordnet mappestruktur.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 19:34
Nå - det synes jeg ellers ikke at det virkede. Når jeg sammenligner antal filer i iTunes med det antal filer der er i hovedmappen (med undermapper osv), så stemmer tingene ikke overens.
 
Hvordan kan man se hvilke mapper der er tilknyttet iTunes biblioteket? Er det (biblioteket) forskelligt med de forskellige enheder (iPod, iPhone)?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 20:30
Biblioteket er det samme for alle enheder. Jeg tilføjer mine mapper manuelt og bruger ikke iTunes' egen standardmappe til musik.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:07
Ja, jeg tilføjer også mapper manuelt og bruger heller ikke iTunes standardmapper. Jeg har en mappe, der hedder XX's telefon, og derunder mapper til billeder og musik.
 
Det er jo ikke særligt smart at det er det samme bibliotek til alle enheder. På iPod skal der jo ikke være billeder eller toner. Og hvad så hvis der er to forskellige brugere med hver sin iPhone og hvert sit ønske om hvad der skal være på den af billeder og musik? Endnu en grund til at jeg personligt aldrig selv ville vælge noget der står Apple på. Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:22
Hvis der er to brugere kunne man jo oprette to Windows-brugernavne på pc'en og dermed få to iTunes-biblioteker.

Alternativt sætter man op pr. enhed hvad der skal over, dvs. vinger kunstnere/albums/tracks af separat pr. enhed. Man behøver ikke lægge filerne i iTunes' eget katalog; man kan trække filer eller kataloger over i iTunes og bede iTunes om ikke at kopiere filerne. Så er der bare en reference til de oprindelige filer i iTunes. Sådan gør jeg med al musikken på min NAS.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Ja, jeg tilføjer også mapper manuelt og bruger heller ikke iTunes standardmapper. Jeg har en mappe, der hedder XX's telefon, og derunder mapper til billeder og musik.
 
Det er jo ikke særligt smart at det er det samme bibliotek til alle enheder. På iPod skal der jo ikke være billeder eller toner. Og hvad så hvis der er to forskellige brugere med hver sin iPhone og hvert sit ønske om hvad der skal være på den af billeder og musik? Endnu en grund til at jeg personligt aldrig selv ville vælge noget der står Apple på. Wink
gid du ville sætte dig ind i tingene fremfor at gætte dig frem til at det ikke virker, fordi der står Apple på det. Selvfølgeligt kan man have flere telefoner og synke forskelligt indhold ud til de forskellige brugere.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Ja, jeg tilføjer også mapper manuelt og bruger heller ikke iTunes standardmapper. Jeg har en mappe, der hedder XX's telefon, og derunder mapper til billeder og musik.
 
Det er jo ikke særligt smart at det er det samme bibliotek til alle enheder. På iPod skal der jo ikke være billeder eller toner. Og hvad så hvis der er to forskellige brugere med hver sin iPhone og hvert sit ønske om hvad der skal være på den af billeder og musik? Endnu en grund til at jeg personligt aldrig selv ville vælge noget der står Apple på. Wink
gid du ville sætte dig ind i tingene fremfor at gætte dig frem til at det ikke virker, fordi der står Apple på det. Selvfølgeligt kan man have flere telefoner og synke forskelligt indhold ud til de forskellige brugere.
 
Selvfølgelig kan man sikkert det, Apple virker bare besværligt, når man er vant til Windows. Wink Nå men, det var nu heller ikke det, der egentligt var spørgsmålet. Hvordan ser man hvilke mapper, man har sagt skal udgøre biblioteket? Hvordan ved man om den også tager de filer der er i undermapper og deres undermapper?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu