recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1//2 Apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1//2 Apple tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1//2 Apple tv
    Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 22:36
Jeg har kik på et Apple tv men skal egentlig kun bruge AirPlay funktionen for at få lyd og evt billed fra iPad på fjernsynet, findes der andre muligheder for det.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 00:08
Ja. Airport Express. De kan fås på DBA for 3-400 kr og med et optisk kabel får du ren digital lyd på airplay

Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 08:16
Bare lige så jeg forstår det rigtigt, så får jeg lyden men ingen billed med over
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 08:39
Apple TV = AirPlay med lyd og billede
Airport Express = AirPlay med lyd
 
Køb dog en Apple TV. Prisforskellen er ikke stor. Så har du også muligheden for at streame video og billeder. Du behøver jo ikke have TV'et tændt, hvis du bare skal høre musik. Du sætter bare Apple TV til dit lydanlæg.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 09:26
jup eneste grund til at købe en Airport express, er hvis du vil bruge den til at udbygget netværks dækningen eller for at få wireless access point, eller for den sags skyld gøre en printer trådløs..
 
så som sagt har du ikke brug for disse ting, så er appletv en fin løsning.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:02
Det lyder jo sådan set klogt nok. Nu er jeg jo newbee i denne Apple verden, og skal lige hører, er det kun noget fra iTunes man kan Airplaye over til Apple tv eller kan man overfører hele "skrivebordet" Jeg tænker, hvis jeg nu købte en Spodify Premium aftale kan jeg så overfører lyd og billed fra det til Apple tv.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:13
Det afhænger af hvilken computer du har.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:14
...men fra iPad kan du få alt over.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:16
Ja nu kalde jeg det godt nok skrivebord, jeg ved ikke om det også hedder det i Apple verden men jeg tænkte det fra en Ipad
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:47
Jeg ved ikke om I har erfaring med WDTV boksen men jeg installerede en remote Apps til WDTV Live igår og blev faktisk lidt imponeret, bevares det går langsomt, men når den først streamer så kør det, desværre kunne jeg kun streame ud fra menustrukturen og ikke hele Ipad'en indhold (jeg kunne i alt fald ikke finde ud af det) men 1. jeg fatter ikke helt hvordan det fungere, når jeg ikke har gjort noget ved WDTV boksen. 2. er det Airplay (de skriver apps har Airplay) men det har WDTV boksen vel ikke.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:51
Ja, du kan bruge skærmdublering og få alt på en ipad over på en apple tv. Men ikke til andre apparater.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu