recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hush Technologies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHush Technologies

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: Hush Technologies
    Sendt: 19-Juni-2004 kl. 23:13
Hej

Jeg har længe håbet at KiSS ville tage sig sammen og sende 558eren på markedet. Dette er stadig ikke sket, og så begynder man jo at kigge efter noget andet....

Er der andre, der har været forbi Hush Technologies ?

Det ligner da noget, der rykker
En box med 160GB HD, DVD-brænder og Hauppage PVR350.
Installation af Linux og så er man klar til MythTV - OpenSource udvikling af ens TV-software betyder konstant udvikling tilpasset brugerne. Og nye codecs mv. ja, det installeres jo bare.
Ud over alt dette, så kan man nemt skifte hardware ud, som noget nyt og bedre kommer på markedet.
Sidst, men ikke mindst, så er det jo bare at smide maskinen i routeren og så er det hele tilgengæld fra den bærbare eller den trådløse PDA

Ja, for mig ligner det noget, som virkelig er fremtidssikret, kan det hele og så til en overkommelig pris.

Er der nogen, der har erfaringer med disse maskiner - eller eventuelt bare har en kommentar til mit indlæg?

(Nok fodbold for i dag....)
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2004 kl. 10:46

Hej tengstedt

Jeg syntes det lyder som alletiders løsning for de tekniske Clap, dem der elsker at udfordre PC'ens teknik. Og her er man jo hjulpet godt på vej, med fin teknik og et open source projekt så softwaren udvikler sig Smile

Men, og nu skal jeg passe på at det ikke kommer til at lyde negativt for det er ikke meningen Ermm, for mange vil en HTPC løsning nok mere være at sætte familiens tålmodighed på en stor prøve.

Jeg tænker på, at så har man netop en teknik som en PC, men som skal udfylde samme rolle som videomaskinen. Hvis softwaren kan alt det man har brug for, og den virker 100%, og hardwaren kan køre 24 timer i døgnet 365 dage uden reboots, og betjeningen ikke er for kompleks, så jo - men med et udviklingsprojekt er det tit lige omvendt. Wink

Jeg er en af dem der ikke tror på HTPC løsningen til det brede publikum, som en erstatning for videomaskinen. Den er rigtig fed for dem der elsker at pille, og godt kan lide at udvikle mulighederne hen ad vejen. HTPC løsningen har en god konkurrencedygrig pris, den ender vel nogenlunde i samme prisleje som en stationær harddisk-optager når alt medregnes, men dette for mere.

Jo, der er måske lige det med kvaliteten også. En HTPC har ikke de samme muligheder for inputs/outputs som en stationær optager. Den har heller ikke de samme teknikker bygget til billedebehandling. Et Hauppauge PVR250 kort er ikke en konkurrent til de fleste DVD optagere(!) selvom det er et fint kort til PC brug.

Jeg kunne også godt tænke mig en HTPC løsning, og måske bliver det den fra Hush for de ser ret lækre ud Big smile - men det bliver ikke som primær videooptager for jeg kan godt lide min Pioneer som kan det den kan, og fortsætter med at gøre det uden at jeg behøver pille lidt ind imellem LOL

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2004 kl. 18:10

Jeg kan helt klart bedre lide løsningen med den færdigbyggede HDD-DVD optager!! Den er specialudviklet til at optage tv-udsendelser harddisk og DVD-brænder er indbygget og man kan lave lige præcis så simpel redigering som man har brug for, når det gælder tv-udsendelser. Den kan alt en digital video skal kunne og lidt til - og som tiden går kommer der flere smarte features til. Man kan sidde i sofaen og betjene den. Man behøver ikke at skulle ind i det rum hvor computeren nu er, starte computeren op, starte software op, puha, før man er igang. Desuden er det meget dejligt at kunne pause tv-udsendelser, starte optagelser m.v. med et øjebliks varsel - fra sofaen og mens man rent faktisk sidder og ser fjernsyn. Jeg synes den stationære HDD-DVD video er en genial opfindelse - lige så genial om ikke mere som MiniDisc opfindelsen. Jeg vil aldrig bruge htpc, men jeg vil nok bruge pc, til at lave hjemmevideoer på - for her er videoredigeringsprogrammer som Ulead VideoStudio uovertruffen! Desværre har jeg ikke DVD-brænder til computeren, men jeg er heller ikke rigtig begyndt for alvor at lege med hjemmevideo redigering, selvom jeg har optaget 3 MiniDV bånd. Jeg har blot lavet en lille film fra et firma arrangement. Det jeg ser frem til er muligheden for at overføre videofiler fra pc til HDD-DVD video, for så at overføre den færdigredigerede video til DVD - hvis ikke jeg anskaffer mig en dvd-brænder til computeren - det er billigere (og hurtigere) end at vente på at der bliver lavet en HDD-DVD optager med DVD-brænder og ethernet.

Konklusion: Nej til htpc, ja til stationære HDD-DVD videomaskiner!

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2004 kl. 22:58
Hej Thorvald

Du har da vist ikke kigget nærmere på de ovenstående links....
Det er ikke noget med at skulle starte PCen op i rummet ved siden af.

Du har maskinen stående i dit rack som en almindelig DVD-optager og har den så tændt, hvis du vil have den til at stå og optage de sidste timers TV løbende.

Et hurtigt kig på nogle af MythTVs features (se ovenstående link for skærmbilledet) viser hurtigt at Hush-maskinen kan alt en digital video skal kunne og meget til (hvor mange andre optagere kan man f.eks. lige programmere fra en webside )
  • Basic 'live-tv' functionality. Pause/Fast Forward/Rewind "live" TV.
  • Completely automatic commercial detection/skipping
  • Grabs program information using xmltv.
  • Basic video editing abilities. Optional transcoding to remove the commercials from the video file to save space.
  • Electronic Program Guide that lets you change channels and select programs to record.
  • Browse and resolve recording conflicts.
  • A nice web interface to let you select programs to record remotely.
  • Rip, categorize, play, and visualize MP3/Ogg/FLAC/CD Audio files. (FLAC, Vorbis, and MP3 encoding). Create complex playlists (and playlists containing playlists) through a simple UI.
  • An emulator frontend. (MAME, NES, SNES, generic PC games)
  • A generic video player module, with automatic metadata lookups
Og så er man jo fremtidssikret, da det bare er at installere et nyt codec for et nyt format eller sætte en større harddisk i, hvis det er det man ønsker.
Konklusion: Ja til Hush, måske til HDD-DVD
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2004 kl. 08:09

Ok, indrømmet - jeg var ikke inde og se på Hush-linket før jeg skrev mit indlæg.

Products - HUSH™ ATX Media PVR

Dette produkt ser da interessant nok ud, må jeg indrømme - i hvert fald med hensyn til nogle af funktionerne. Den funktion jeg umiddelbart finder mest interessant - og som jeg hele tiden har sagt en digital video bør indeholde - er muligheden for, at programmere optagelser via internet og evt. anvende andre af optagerens funktioner via internet fra et vilkårligt sted i verden. Det glæder mig, at Hush har fundet ud af det - fordi så er der håb om, at det også vil blive indbygget i HDD-DVD i fremtiden.

Men så er det jo ikke det samme som htpc - altså "brug din computer som video", men altså en helt tredje løsning. Hvad koster sådan noget?

Konklusion: Ja til HDD-DVD med internetbaseret brugerflade, "måske" til Hush...



Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2004 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men så er det jo ikke det samme som htpc - altså "brug din computer som video", men altså en helt tredje løsning. Hvad koster sådan noget?



Jo - som jeg ser det er det præcis en HTPC. Eneste forskel på denne Hush og en alm. PC synes at være størrelse og støjniveau.

Dens største mangler er efter min mening multitunere og ikke mindst tilslutningsmuligheder (SCART osv.)

Og så er der det med prisen: mindst 1,5 gange min smertegrænse.

Herregud, det er da helt fint at du kan programmere den fra internettet, men det er næppe 5-8.000 værd

Nu kan jeg ikke huske om en "dreambox" har ekstra PCI-slots (så man kunne sætte fx en PVR-350 i), men ellers er koncepterne forholdsvis ens - med den forskel at en dreambox koster 3-5.000 og ikke i nærheden af 15.000
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)


Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2004 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af papabear papabear skrev:


Jo - som jeg ser det er det præcis en HTPC. Eneste forskel på denne Hush og en alm. PC synes at være størrelse og støjniveau.

Både og. 95% af tiden vil man jo sætte sin Hush til at fungere som HDD-optager - man har bare muligheden for også at anvende den til noget PC-agtigt også

Oprindeligt skrevet af papabear papabear skrev:


Dens største mangler er efter min mening multitunere og ikke mindst tilslutningsmuligheder (SCART osv.)

Ja, ok, det er måske det eneste minus....

Oprindeligt skrevet af papabear papabear skrev:



Og så er der det med prisen: mindst 1,5 gange min smertegrænse.

Herregud, det er da helt fint at du kan programmere den fra internettet, men det er næppe 5-8.000 værd

Nu kan jeg ikke huske om en "dreambox" har ekstra PCI-slots (så man kunne sætte fx en PVR-350 i), men ellers er koncepterne forholdsvis ens - med den forskel at en dreambox koster 3-5.000 og ikke i nærheden af 15.000


Hmmm, tydeligvis endnu en, der ikke har benyttet sig at de ovenstående links og kigget nærmere på tingene.

En standardløsning Hush™ Mini-ITX (VGA on board, 40GB disk mv) står i 642€ (4772,-)

så kan man vælge tillæg for følgende:
  • Hauppauge 350 (206€) + bundkort hertil (79€)
  • DVD-drev (46€) eller DVD-brænder (120€)
  • 160GB disk (52€)
  • 256MB RAM (Linux kører snildt med den mængde) (25€)
Så snakker vi 1.050€, altså 7.800,- med DVD-drev og 1.124€ (8.350,-) med DVD-brænder

Og det er da også de priser vi ellers snakker om, når vi snakker HDD/DVD-optager for tiden.....

Har du et link til "dreambox", så der kan sammenlignes lidt med Hush-maskinen ? Det lyder også som en mulighed.
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2004 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:


Hmmm, tydeligvis endnu en, der ikke har benyttet sig at de ovenstående links og kigget nærmere på tingene.

En standardløsning Hush™ Mini-ITX (VGA on board, 40GB disk mv) står i 642€ (4772,-)

så kan man vælge tillæg for følgende:
  • Hauppauge 350 (206€) + bundkort hertil (79€)
  • DVD-drev (46€) eller DVD-brænder (120€)
  • 160GB disk (52€)
  • 256MB RAM (Linux kører snildt med den mængde) (25€)
Så snakker vi 1.050€, altså 7.800,- med DVD-drev og 1.124€ (8.350,-) med DVD-brænder

Og det er da også de priser vi ellers snakker om, når vi snakker HDD/DVD-optager for tiden.....


Jeg kiggede på den Hush som havde (nogle af) de funktioner, som jeg forventer af en HDD/DVD-recorder, og den kostede 1.800+ Euro.

Og manglen på stikforbindelser er afgørende et minus.

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:


Har du et link til "dreambox", så der kan sammenlignes lidt med Hush-maskinen ? Det lyder også som en mulighed.


Der er nye modeller på trapperne, og disse har kort været debatteret på dette forum. Der ligger et par PDF-filer på http://www.dream-multimedia-tv.de/Bereiche/News/news.php , men jeg kan ikke huske om det er den nye eller "gamle" udgave.


by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)


Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2004 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jo, der er måske lige det med kvaliteten også. En HTPC har ikke de samme muligheder for inputs/outputs som en stationær optager. Den har heller ikke de samme teknikker bygget til billedebehandling. Et Hauppauge PVR250 kort er ikke en konkurrent til de fleste DVD optagere(!) selvom det er et fint kort til PC brug.



Hej Lars

Gælder det også PVR350?
Har du en henvisning til noget dokumentation om dette? Eller er det bare en fornemmelse/vurdering af kvaliteten?


/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu