recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede ruller horisontalt ved harddisk optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billede ruller horisontalt ved harddisk optagelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bentgj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentgj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billede ruller horisontalt ved harddisk optagelse
    Sendt: 15-November-2012 kl. 12:01
Jeg har en opstilling bestående af:

Strong Digital Tuner 8410 - bruges til at modtage TV2 (Har kun et Boxer-kort)
Prosonic DVD/Harddisk optager
Samsung UE40ES7005 fladskærm
Enhederne er forbundet med scartkabler, der sløjfes gennem Prosonic.
TV2 signalet fra Strong går fint igennem til fladskærmen, når der er slukket for Prosonic
Optagelser fra Prosonic går fint igennem til fladskærmen

Problemet opstår, når jeg vil optage TV2 (eller andre signaler) fra Strong på Prosonic. Når Prosonic er indstillet til optagelse, ruller billedet horisontalt fra højre mod venstre.

Problemet opstod pludseligt i sidste uge, efter at alt før havde fungeret OK. Jeg er ikke bevidst om at have ændret på noget i opstillingen.

Kan nogen mon give et tip om, hvad der kan være galt?

Ouch - med venlig hilsen
       bentgj


Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 16:41
Et slag ud i det blå bliver, nogen Scart kabler kan ikke nå langt nok ind i et apparat. Metalskærmen er så at sige "i vejen" og måske hvis dette eller hine ben ikke opnår tilslutning går der kage i systemet.
En anden mulighed var at man under optagelse prøvede afbryde scart kablet imellem Strong og så Fladskærmen.Måske er det en del af Kopi beskyttelsen der træder i funktion (ens tv er så alt for meget fremtidssikret). Mange muligheder men held og lykke.

Redigeret af skyking - 15-November-2012 kl. 16:44
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
bentgj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentgj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 14:49
Tak Skyking! 
Dit gæt var rigtigt. Liden årsag stor virkning. Jeg har byttet om på to scartkabler, og nu ruller billedet ikke mere. Scartkabler ret uhåndterlige, specielt de"skæve", hvis der er to tilslutninger tæt på hinanden. Jeg tror jeg vil købe et par "lige bagud" kabler.
Smile

mvh
bentgj
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu