recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fibernet i gaden!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fibernet i gaden!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fibernet i gaden!
    Sendt: 29-November-2012 kl. 16:38
Vi hae lige fået trukket fibernet i gaden, som ligger Nørrebro København,.
Nogen der ved hvem der får signaler i dette dejlige kabel og hvordan får min boligforening og jeg signal ind ?
Har ringet til TDC men de mener ikke at det er deres kabler, og Waoo siger bare at jeg ikke kan få fibernet.
 
Nogen der ved noget om dette ?
mvh Infinity
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi hae lige fået trukket fibernet i gaden, som ligger Nørrebro København,.
Nogen der ved hvem der får signaler i dette dejlige kabel og hvordan får min boligforening og jeg signal ind ?
Har ringet til TDC men de mener ikke at det er deres kabler, og Waoo siger bare at jeg ikke kan få fibernet.
 
Nogen der ved noget om dette ?

Der er masser af operatører, der kan "stå bag" fiberkablet, der er gravet ned. Men det kan tænkes at fiber-tracéen blot går igennem gaden. Fiberen kan jo bare være en forbindelse mellem to knudepunkter hos en af teleoperatørerne, og ikke beregnet til at koble slutbrugere direkte på. Der er også masser af fiber under fortovsfliserne her på Østerbro, men de løber bare til/fra nogle brønde og er således blot en del af infrastrukturen for operatørene.

Men hvis I vil have fiber, kan I ringe til en leverandør. De vil helt sikkert gerne levere, sålænge I betaler for nedgravningen af fiberen. Wink

/Mark


Redigeret af Markh - 29-November-2012 kl. 23:35
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:45
Det kan meget vel være parknet det er ret populære på de kanter. 
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 14:50
Måske Global Connect.? 
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 16:10
Tak for jeres svar!
Det er med stor sandsynlighed Parknet der har kablet. De kunne ikke oplyse at det var dem, men de har et tilsvarrende kabel i den anden side af gaden.
Jeg vil nu kontakte dem skriftligt for at få et tilbud.
 
- Den ene ende af kablet er forbundet til et el-skab, den anden ende ender pt i et hul i fortorvet :-)
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu