recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af anlæg men til hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskiftning af anlæg men til hvad?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
luth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af anlæg men til hvad?
    Sendt: 01-December-2012 kl. 11:10
Hej Alle,

Jeg syntes næsten det er pinligt at åbne en tråd om dette emne da der jo er en million af dem her inde og jeg har forsøgt at finde inspiration i nogen af dem men er ikke helt i mål.

Idag har jeg et Harman Kardon AVR 7000 reciver og 2 Jamo 707 højtalere og jeg syntes bare det lyder så ringe... der er intet godt i de højtalere og bas er ikke eksisterende og derfor vil jeg rigtig gerne finde noget andet og blev kraftigt inspireret af et vennepar der har B&W Nautilus 804 højtalere og faktisk også 805 men dem har de sat i skuret men de højtalere er det bedste jeg har hørt i et privat hjem og de slog mig helt ud og var så fantastisk i bas og lyd helt nede fra lav styrke og helt op til man spiller meget højt.

nu kan jeg godt se at Nautilus 804 er noget over mit budget plus man skal nok have noget bag dem der kan trække det.

95% af alt musik jeg spiller er fra Wimp og derfor bruger jeg ikke CD eller LP. og jeg har et rum på ca 35 m2 der skal spilles op
Kone faktoren er ikke det store problem da jeg jo allerede idag har fået slæbt de 707'er ind i stuen :o)

men med et budget maks på 10.000,- hvad har jeg så af muligheder.. og jeg køber gerne brugt.
Jeg ved ikke om det er min reciver eller mine højtalere der har skylden for den ringe lyd idag.

Mvh.
Lars
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 13:27
Jeg vil da lige slå et slag for mine DLS'er, men du skal hæve dit budget en anelse!
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-m66-har-et/id-86325014/

Uanset om du vælger mine DLS eller andre højttalere, ville jeg starte med at skifte dine højttalere ud, din H/K receiver er ikke dårlig IMO.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 14:11
Vil også sige højtalerne i første omgang - derefter måske overvej en stereo forstærkerSmile
 
Prøv evt at give disse et lyt - tror du vil blive overrasket http://www.dba.dk/hoejttaler-tangent-prestige/id-86936030/#
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 17:06
Tror du vil blive skuffet over dine højttalere så længe du benytter en streaming tjeneste som kilde, da lydkvaliteten på hvad de leverer desværre er noget skrammel.

Efter du har fundet en ny kilde ville jeg kigge på højttalere, DLS M66 er et godt bud, de stod ihvertfald hos mig hvis der var plads. Men der er også mange mange andre mærker du bør kigge på, hos flere forskellige butikker.
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 21:50
Er enig med et andet indlæg. Det virker lidt spild at købe dyre højtaler når du bruger en streamningstjeneste.
Første og fremmest hvordan er dit setup ifht streamnings tjenesten? har du en god d/a eller er det fra pc direkte til forstærkeren.
Tror du vil mere for dinepenge hvis du ovevejde en god d/a og et par højtaler.

Evt hvis du har dine cd'ere så rip dem i formatet flac til en harddisk og derefter til en
afspiller ala stream magic 6 (den afspiller i pisse god kvalitet og er nem at betjene via smartphone - den fik mig til at LYTTE til musik istedet for et komprimeringsformat i skod kvalitet)

Du vil gerne give 10 k for højtalere i en relativ højklasse, men afspiller musikken i dårlig kvalitet. Det virker som et forkert sted at fokusere

Thrane
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af luth luth skrev:

blev kraftigt inspireret af et vennepar der har B&W Nautilus 804 højtalere og faktisk også 805 men dem har de sat i skuret


Spørg da om ikke du må låne dem til at lytte på lidt!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
luth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 13:54
Super gode svar jeg har fået tak for det alle sammen.
Jeg kan godt se pointen i det med at ændre min kilde og gå væk fra en streaming løsning da det ikke er fantastisk kvalitet og DLS M66 er bestemt et godt bud men ville min reciver kunne trække et par B&W CM8?
jeg var faktisk ude igår og hente de højtalere som de ikke brugte og fandt ud af deres baghøjtalere der ikke er Nautilus men kun CDM 1NT men de spiller nu ganske godt men kunne nok være en tand bedre..

Mvh.
Lars
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 14:18
Er ikke helt enig i at streaming nødvendigvis er lig mærkbar dårlig lyd. Med en DAC kommer man langt. Jeg blev i hvert fald hurtigt meget glad for min Mdac! At undvære streaming er for mig ikke et alternativ. 

Havde jeg 10k ville jeg se på en DAC, og et par nye højttalere. 

Til top
Tørlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tørlund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 14:56
Jeg har et par B&W Blue Room TechnoPods N, der netop er blevet "synet" i Lydbutikken på Frederiksberg og er i perfekt stand. Inklusiv et supersvedigt ophæng. De er ganske simpelt for store til min lille Københavnerlejlighed. Fik dog vækket hele indre by med dem. Hvis du er interesseret i sådan noget djævelskab er de til salg, udelukkende af pladshensyn. Er tyet til et par helt simple reol-højttalere i stedet.
Til top
turbosound Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2012
Sted: england
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbosound Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 19:14
Hi
 
I also have some blueroom speakers please can you get in contact with me to discuss furture
 
many thanks
Pete
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu