recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Switch hastigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Switch hastigheder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Switch hastigheder
    Sendt: 21-December-2012 kl. 13:52
Jeg har lige et spørgsmål vedr. funktionen af en netværks switch: Hvis jeg har en 100 mbps switch, betyder det så at den til hver en tid har en (teoretisk) max hastighed på 100 mbps på enhver kommunikation imellem to apparater, uanset hvor mange kombinationer der kører samtidig - eller er der 100 mbps til deling? Sagt på en anden måde, hvis jeg har fire computere sat til, er der så 100 mbps mellem PC1 og PC2, samtidig med 100 mbps mellem PC3 og PC4 - eller er der 100 mbps til deling så de har 50 mbps hver?

Lidt mere bredt, kender jeg en netværkshaj der har lyst til at hjælpe med at opklare hvorfor jeg har "huller" i kommunikationen? Når jeg f.eks. laver en speed test på nettet, så kan jeg se at jeg får fin hastighed i "bursts", men nul ind imellem. Det sker på nogle apparater, mens andre apparater kører med fin hastighed. Det er som om der er en flaskehals et sted i systemet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 14:01
De 100mbs er maks. hastigheden computer og switch kan kommunikere med, men hvor meget båndbredde en switch kan håndtere i alt bør fremgå af specifikationerne.

Redigeret af lunddal - 21-December-2012 kl. 14:02
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 16:59
Det bliver nok lidt vanskeligt at finde ud af hvis der er tale om en lille switch til hjemmebrug, der mindes jeg ikke at have set en leverandør angive maksimum kapaciteten på backbonen i switchen, modsat switche til prof. brug hvor det altid er muligt at få det oplyst.

Det er dog min erfaring at de billige trådløse routere med 3 ethernet porte ikke altid kan levere fuld speed på alle 3 porte samtidigt.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 17:18


Hastigheden på en switch bestemmes af hvilken "swiching capacity" din switch har. Det er den mængde data der samlet samtidigt kan håndteres af hele switchen fordelt på portene. De 10/100/1000/10000 mb/s er den maksimale hastighed på den enkelte port.
 
På "store" managed switche kan du logge forskellige ting ang. belastning alt efter hvilke problemer du har.
 
I SOHO sammenhæng har du ikke samme muligheder og fejlsøgning går ofte på at frakoble udstyr og teste om problemet elimineres. Det er også lettere at få lov til at nedlægge links på mindre netværk så det er vel et OK kompromis mod lavere pris ;-)
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 21-December-2012 kl. 17:19
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 17:26
Jeg bruger denne switch samt en DLink DIR-857 router, her er ingen flaskehalse eller nedsat hastighed.  
http://www.netgear.dk/service-provider/products/switches/unmanaged-desktop-switches/GS108.aspx#two

Redigeret af JeTex - 21-December-2012 kl. 17:40
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu