recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtaler - ELAC AM 180
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtaler - ELAC AM 180

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
2-mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2-mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 10:46
De Elac'er spiller hamrende godt, og de forbavser og glæder mig stadig Clap
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Elac er fine højttalere, men jeg ville til enhver tid vælge Dynaudio over Elac.

Klaus

Lad nu den ærede spørger gøre sine erfaringer, og få lyttet - og checket med sin pengepung. Jeg ville også selv i visse tilfælde vælge Dynaudio afhængig af hvad de skal bruges til.


Damn - Hother. Det var da noget af en kovending. Har ellers set flere indlæg hvor du ikke er pjattet med dynaudio - har du set lyset?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Elac er fine højttalere, men jeg ville til enhver tid vælge Dynaudio over Elac.

Klaus

Lad nu den ærede spørger gøre sine erfaringer, og få lyttet - og checket med sin pengepung. Jeg ville også selv i visse tilfælde vælge Dynaudio afhængig af hvad de skal bruges til.


Damn - Hother. Det var da noget af en kovending. Har ellers set flere indlæg hvor du ikke er pjattet med dynaudio - har du set lyset?
Nej slet ikke - hvis du dermed mener, at Dynaudio generelt er bedre end Elac. Faktisk så havde jeg besøg af en "Interessent" til Elac 407 i går. Og da mine 407 stadig er de eneste i kongeriget, så sagde ja naturligvis ja til en hjemmedemo. Den pågældende sad med underkæben helt nede på gulvet, eller lænede sig bare frem og med lukkede øjne nød musikken fra mine 407. Og æh.. den kære besøgende kom faktisk fra en Dynaudio demo et andet sted - og fra Dynaudio modeller en hel del over prisen på min ElacLOL
 
Som du ved er valget af højtalere utroligt individuelt - hvad falder i ens smag. Jeg forestiller mig lidt ud fra havd jeg har lyttet til at højtalere, og her Dynaudio i de højere prisklasser måske er en kende bedre til klassisk musik. Men da min musik smag er ret bred (inkl. klasssik musik), så lyder Elac bedre for mig.Smile


Redigeret af Hother - 19-Januar-2013 kl. 12:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
2-mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2-mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 00:29
Hvis nogen her skulle være interesseret i et lyt på Elac'erne, er døren åben og kaffemaskinen klar Wink. Fantastisk som de små kasser kan få lyden ud i rummet.
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 15:58
Jeg har selv Elac AM 150 som spiller rigtig godt men jeg kunne godt tænke mig lidt mere power. Er der nogen der har erfaringer med at koble en sub på dem?

Elac AM 180 kan i øvrigt pt købes for 8k SEK i svenske web butikker!
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 16:22
Jeg har AM 150 som højtalere til min mac mini. Kører usb til en HRT dac også analog rca ind i 150'erne. Jeg splitter dog signalet ud af dac'en og kører et mono rca signal i min sub. 
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu