recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR livestreaming - rettighedsbegrænsninger.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR livestreaming - rettighedsbegrænsninger.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR livestreaming - rettighedsbegrænsninger.
    Sendt: 25-December-2012 kl. 20:22
På DR's livestreamingsignal via nettet er det ikke længere muligt at se danske film.

DR skriver selv, at de ikke længere har rettigheder til at streame danske film via nettet og derfor er nødt til at stoppe signalet når de sender en dansk film. Om det så kun gælder resten af året melder de ikke noget om.

Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der skal være forskel på, om man ser DR's kanaler via DVB-T nettet eller via internettet? Det er jo kun muligt, at modtage DR's livesignaler i Danmark, da ens IP-adresse bliver tjekket.

Jeg er også med på, at dette heller ikke er med DR's gode vilje, men derimod de danske filmselskaber. Men for f..... Vi lever i 2012, snart 2013! Der skal sgu da ikke være forskel på hvordan man modtager sine tv-signaler.

Dette her er simpelthen ødelæggende for ens frie valg.



Til top
tk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 21:16
Hej DR !
Hvis det bliver sådan i fremtiden at man ikke kan se alt der sendes på DR live, forventer jeg da at licensen sættes ned for dem der kun har pc eller ligende, man kan da ikke tage fuld pris hvis man ikke kan levere hele program pakken ?
 
God jul
tk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 21:22
Det ser ud til at streamning tjenester virkelig er ved sætte sit præg, der er kamp om rettighederne..
 
Der er jo heller ingen grund til at se film som live TV...
 
TV er ved at få et vilkår som aviserne, hvad skal vi med alle de kanaler??
 
Det er nu afgørende, hvad man kan producere af eget materiale, der er ikke længere brug for en TV-station til at formidle film og serie...
 
 


Redigeret af avh - 25-December-2012 kl. 21:28
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu