recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd inden køb af ny fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd inden køb af ny fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd inden køb af ny fjernbetjening
    Sendt: 09-Maj-2006 kl. 15:16

Jeg kunne godt tænke mig at få en ny multi-fjernbetjening til at styre mine dimser.

Jeg har pt. en HTR2 fra NAD. Den er jeg forholdsvis tilfreds med. Jeg synes dog, at jeg kommer til at mangle diverse knapper på den (især hvis jeg skal indkode min HDD-recorder, da min HDD-recorder har så mange knapper). Men hvis jeg kigger på et billede af Harmony'en (525), så ser det ikke ud til, at der er flere knapper end på min HTR2.  Jeg savner også et par knapper til mit Samsung tv.

Det er jeg savner er:

TV:

- Knap til TTV
- Knap til Source
- Knap til TV (for at afslutte TTV eller vende tilbage til TV fra fx. Component)
- Knap til P. Size (for at skifte fra 4:3 til 16:9, Auto-Bred eller Zoom)

HDD:

- Knap til at vælge HDD
- Knap til at vælge DVD
- Knap til at vælge Rec. Stop
- Knap til at vælge REc. Pause
- Knap til at vælge Subtitles
- Knap til at vælge Audio
- Knap til Timer ON/OFF
Kan ikke huske, om der er et par stykker mere.

Disse knapper er udover de standard Menu, Mute, Guide (til Timer på HDD), som man bruger ofte på sit TV og/eller HDD.

Er det bare mig, der ikke kan se løsningen på problemet med en Harmony 525, eller skal jeg have fat i en mere avanceret, dvs. større og dyrere, fjernbetjening for at kunne få dækket mine behov? Og hvorfor har de multi-dimser aldrig en knap til subtitles, audio, ttv osv?

Anders
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Er det bare mig, der ikke kan se løsningen på problemet med en Harmony 525, eller skal jeg have fat i en mere avanceret, dvs. større og dyrere, fjernbetjening for at kunne få dækket mine behov? Og hvorfor har de multi-dimser aldrig en knap til subtitles, audio, ttv osv?



Harmony 525 (som er den mindste model i Harmonyserien) kan alt det du ønsker.

Hvis du kigger nøjere på den, så har den et LCD display, med 2 knapper på hver side. Ud for hverknap kan du i displayet lave din egen tekst/funktion, som knappen så kan aktivere. Du kan lave flere sider i displayet, med forskellige funktioner, som du så kan bladre i.

Teksten/funktioner for displayknapperne, kan programmeres forskelligt for hvert apparat du aktiverer.

Kombinationsmulighederne/funktionerne er altså næsten uendelige. Det kan lyde lidt forvirrende, men da du kan lave dine egne tekster for knapperne, er det faktisk meget overskueligt.

De større Harmony modeller har selvf. endnu flere muligheder.



Redigeret af Pallec - 09-Maj-2006 kl. 15:27
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 15:33

For fuldstændighedens skyld, er her lige de fordele/ulemper, jeg har erfaret ved Harmony 525.

Plus:
Fleksibilitet (kan programmeres til at styre stort set alt).
Baggrundsbelysning (blå) på alle knapper.
Virker robust, og har et lækkert design (til prisen).
MEGET kraftig IR diode. Virker ligegyldigt hvordan du vender og drejer den.

Minus:
Volume +/- og Kanal op/ned knapperne er lidt hårde at trykke på.
Skulle have et forholdvis stort batteriforbrug (min har dog til nu holdt i 5 måneder...).
Nummerknapperne (0-9) er lidt små.



Redigeret af Pallec - 09-Maj-2006 kl. 15:39
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 19:48
Det lyder smart, med funktionstasterne ved displayet.

Er det helt frit, hvad man kan ligge ind under dem af funktioner, og helt frit hvad man vil kalde dem på skærmen?

Jeg tænker på, om man kan lave et display, med de forskellige recordfunktioner fra min recorder, eller lave et display med 16:9knap TTV og lignende.

Hvor mange forskellige displaybilleder kan man lave og bladre imellem?


Redigeret af MadManMingo - 10-Maj-2006 kl. 19:50
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 22:11
Hej

Jeg har den lidt større harmoney 885. Køb den. Jeg gav 129 0for den ved www.shg.dk. Jeg har i 4 år brugt All in one og været nogenlunde tilfreds, da jeg ikke har min originale fjb. til min Loewe tv. Grunden til at jeg købte den er fordi jeg snart køber nyt tv og lige har købt parabol med digiality receiver. Nu bruger jeg kun harmoney 885 til det hele og det er følgende. Loewe tv ( 6 år) Nad receiver og tuner ( 4 år), jvc dvd og digiality receiver. Det er smart at ved at trykke på en tast tænder den for receiver og tuner og så spiller radioen. Sådan kan du lave smarte makroer via nettet og usb. Hilsen E.C.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af MadManMingo MadManMingo skrev:

Det lyder smart, med funktionstasterne ved displayet.

Er det helt frit, hvad man kan ligge ind under dem af funktioner, og helt frit hvad man vil kalde dem på skærmen?

Jeg tænker på, om man kan lave et display, med de forskellige recordfunktioner fra min recorder, eller lave et display med 16:9knap TTV og lignende.

Hvor mange forskellige displaybilleder kan man lave og bladre imellem?


Ja, det er helt frit hvad man ligger ind af funktioner/tekst. Du kan også blande funktioner for forskellige apparater på samme displaybillede.

Mener man på 525 kan lave 8 forskellige displaybilleder per apparat.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu