recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 12v trigger, minijack til "rå" + jord?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

12v trigger, minijack til "rå" + jord?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 12v trigger, minijack til "rå" + jord?
    Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:17
Min forforstærker kan tænde og slukke for effekten via 12v trigger. Men forforstærkeren skal have "rå" kabler, hvor effekten skal have minijack, så Jeg har fået mig et 3.5 mm minijack-minijack kabel og klippet den ende ende af. Så opdager jeg at der er plus, minus og jord... Jeg har fundet ud af at spidsen er plus, midten er minus og bunden er jord, men hvad gør jeg med jorden i den rå ende? Skal den bare ind sammen med plus eller minus?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:33
Det du kalder jord er til stelforbindelse
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:48
Sort terminal på effekt er minus og rød plus.
Stel/jord skal ikke bruges.

BS

Redigeret af Bschmidt - 06-Januar-2013 kl. 18:50
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:57
Som du selv skriver, stel skal ikke ind sammen med hverken minus eller plus. Hvis stel skal noget, skal den sættes på en kabinet skrue
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 19:01
Der er ikke farver på terminalerne, men der står på dem hvad der er hvad, så det er der heldigvis styr på. Det er bare jorden/stellet jeg undrer mig over. Skal jeg bare kappe lederen med jord/stel? Begge forstærkere er jordede, og forbindelserne imellem dem er også alle med jord/stel.

 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som du selv skriver, stel skal ikke ind sammen med hverken minus eller plus. Hvis stel skal noget, skal den sættes på en kabinet skrue
Ja okay, det kunne jeg jo, hvis det endelig er, takker.


Redigeret af MaXer - 06-Januar-2013 kl. 19:03
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu