recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtaler til laptop/iPod/telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtaler til laptop/iPod/telefon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtaler til laptop/iPod/telefon
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 15:29

Da jeg ikke er velbevandret i lyd og de muligheder, der er på markedet, må jeg hellere forhøre mig her. Jeg ved, der er nørder til stede. :)

Jeg leder efter et par nogenlunde kompakte aktive højtaler, der skal løse den manglende lyd i køkkenet. Har kigget på

http://www.cableman.dk/audioengine-a5-sort/

Mit budget er ikke til mere, og jeg tror ærlig talt ikke, at min krav er til mere.

Er det sagen, eller vil I anbefale jeg lytter til noget andet?

Er der et sted, man kan lytte til A5+?

Er der egentlig mulighed for at overføre lyd trådløst til sådanne højtalere?

På forhånd tak...



BORING!
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 19:48
Jeg har A5erne (ikke +) i køkkenet, og jeg syntes de fungerer rigtigt godt. Det er absolut bedre end de almindelige billige højtalere.

Der står du er fra Sverige, ellers måtte du da gerne komme forbi og høre dem. Jeg mener også at Tape connection har dem.

Tårdløs lyd: Så skal du have en eller anden BT dongle med line-out. Jeg bruger mine til et squeezebox setup, men de ville nok også være rigtigt godt egnet sammen med en airport express og så kan du sende lyden trådløst fra iphone og til denne via airplay.

/ask
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 21:02
Jeg er helt sikker på, at de lyder rigtig godt, men det er ikke det jeg forstår ved ægte aktive højttalere. Ægte aktive højttalere, har en forstærker i hver højttaler, som dermed kan være skræddersyet til højttaleren med et aktivt delefilter.

Prøv evt. at kigge på nogle her:
http://www.thomann.de/dk/aktive_nearfield_monitorer.html
Nogle af dem de har derinde, er dog opbygget på samme måde, med en forstærker i den ene, og så bare en udgang til den anden, men det fleste er med en forstærker i hver.

Men tag det som en guideline. Bare fordi en forstærker i hver, giver flere muligheder, er det ikke sikkert der er udnyttet. Jeg har på fornemmelsen, at vi skal op i en højere prisklasse, før der er gjort ordentlig brug af aktive delefiltre. Og så ved jeg at de AudioEngine du linker til, at meget populære. Men om det så handler om god lyd, eller flot design ved jeg ikke :)

Ang. trådløs lyd, så findes der nogle alternativer.

Den billigste ville være en Bluetooth modtager som jacobask nævner:
Du skal dog være opmærksom på, at BT begrænser dig på bitrate, så du kan IKKE overføre lossless

Den mest brugbare løsning for dig, vil nok være en Apple TV, og udnytte dens Airplay funktion.
Men det kræver du har en iPhone, iPod Touch eller iPad.


Redigeret af Nagash - 07-Januar-2013 kl. 21:13
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 06:45
Du nævner near Field monitorer, her skal man væremlidt obs på hvad det egentligt er de skal bruges til. Nogle af disse er designet til at du sidder meget tæt på (near Field), og derfor er de ikke altid optimale til alm. Højtalerbrug.
Der ud over er der også flere af dem i linket der er deciderede monitor højtalere som er designet til en meget korrekt gengivelse af alt (inkl fejl), nogle af disse kan godt være ret hårde at lytte til gennem længere tid.

/ask
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 09:44

Nu ser jeg, at Audioengine også laver trådløse adaptere, dog ser det ud til at man skal købe to, hvis man både vil overføre trådløs fra iPod og fra laptop, og så bliver det pebret, men der står det er ukomprimeret/CD-kvali:

http://www.cableman.dk/audioengine-w2/

http://www.cableman.dk/audioengine-w3/


BORING!
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 09:49
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu