recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Homebox - for få LAN porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC Homebox - for få LAN porte

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
WellDone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Har du en hjemmeside der dokumentere den påstand? Det er aldrig en "feature" jeg er stødt på i det virkelige liv. Derfor syntes jeg godt nok også det lyder lidt som en "and".

Sorry to say men syntes dit indlæg forvirre mere end det gavner. 


Hmm, har søgt, og må jo indrømme at det ser lidt sort ud med dokumentationen. Har spekuleret over hvor jeg har påstanden fra. Jeg mener at det var en tidligere router i mit liv... Men uden dokumentation er det vist bedst at jeg blot laver overstrike i det originale indlæg end forsøger at argumentre. Hvem ved, måske har jeg selv læst en urigtig påstand, som jeg blåøjet har viderebragt. Hvis dette er tilfældet, så må jeg grine lidt af mig selv, for nu har jeg trofast fulgt mit eget råd i flere år Clap
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af WellDone WellDone skrev:



Hmm, har søgt, og må jo indrømme at det ser lidt sort ud med dokumentationen. Har spekuleret over hvor jeg har påstanden fra. Jeg mener at det var en tidligere router i mit liv... Men uden dokumentation er det vist bedst at jeg blot laver overstrike i det originale indlæg end forsøger at argumentre. Hvem ved, måske har jeg selv læst en urigtig påstand, som jeg blåøjet har viderebragt. Hvis dette er tilfældet, så må jeg grine lidt af mig selv, for nu har jeg trofast fulgt mit eget råd i flere år Clap

Det var sgu et ærligt indlæg Clap


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 18:52
Det du mener kan klares med QoS som er en form for prioritering af bestemte protokoller.
Men mener også generelt at port 1 i routeren (altså ikke WAN) har en bestemt betydning. Mener f.eks at hvis man har et access point tilsluttet så skal det i port 1
Til top
SirAngus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2021
Sted: Haarlev
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SirAngus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2021 kl. 08:37
Hej. 
Jeg har TDC Homeboks (YouSee) og jeg har en HP Procurve 2324 Switch, som har kørt upåklageligt med 2 NAS, TV, PC og router til trådløst netværk i den anden ende af huset.
Jeg skulle så rykke rundt på nogle møbler og skilte derfor hele opsætningen ad. Efter at have sat alle ledninger i igen (som jeg mener de sad), kan jeg ikke få forbindelse gennem switchen.
Jeg har kabel til den trådløse router i port 1 og kabel til switch i port 4.
Når jeg skal bruge den stationære PC, er jeg nød til at sætte kabel direkte i Homeboksen.

Som jeg læser det her i forummet, skal der kun kabel fra Homeboks til switch og så skal alle andre kabler i switchen, er det korrekt?

Det er pænt belastende ikke at have adgang til sine NAS diske
Rock 'n' Roll Ain't Noise pollution
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2021 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af WellDone WellDone skrev:

Er du on-line gamer, så er det måske værd at overveje om dit modem/switch-opsægning giver "fordele" på visse porte frem for andre.
For at simplificere opsætning for ikke så kyndige brugere, er default opsætning på bredbåndsroutere med indbygget switch, ofte fra fabrikken konfigureret således at trafik på port 1 har prioritet over efterfølgende porte. Det er værd at overveje når man har to børn, der hver har Skype, Youtube og Moviestarplanet kørende samtidigt Tongue
Hvis du kun forbinder din nye switch, og ikke andet til routeren, så er dette selvfølgelig ikke et problem. Så kan man diskutere om den øgede latenstid ved at skulle igennem en ekstra switch har nogen indflydelse på spillet... Mit Battlefield 2 spil påvirkes i hvertfald ikke af 0,1 ms ekstra forsinkelse - men det siger måske mere om mit spil end opstillingen Ouch


Har du en hjemmeside der dokumentere den påstand? Det er aldrig en "feature" jeg er stødt på i det virkelige liv. Derfor syntes jeg godt nok også det lyder lidt som en "and".

Sorry to say men syntes dit indlæg forvirre mere end det gavner. 
i gamle dage kunne man ændre latency i ens modem, det galt dog alle portene.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2021 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af WellDone WellDone skrev:

Er du on-line gamer, så er det måske værd at overveje om dit modem/switch-opsægning giver "fordele" på visse porte frem for andre.
For at simplificere opsætning for ikke så kyndige brugere, er default opsætning på bredbåndsroutere med indbygget switch, ofte fra fabrikken konfigureret således at trafik på port 1 har prioritet over efterfølgende porte. Det er værd at overveje når man har to børn, der hver har Skype, Youtube og Moviestarplanet kørende samtidigt Tongue
Hvis du kun forbinder din nye switch, og ikke andet til routeren, så er dette selvfølgelig ikke et problem. Så kan man diskutere om den øgede latenstid ved at skulle igennem en ekstra switch har nogen indflydelse på spillet... Mit Battlefield 2 spil påvirkes i hvertfald ikke af 0,1 ms ekstra forsinkelse - men det siger måske mere om mit spil end opstillingen Ouch


Har du en hjemmeside der dokumentere den påstand? Det er aldrig en "feature" jeg er stødt på i det virkelige liv. Derfor syntes jeg godt nok også det lyder lidt som en "and".

Sorry to say men syntes dit indlæg forvirre mere end det gavner. 
i gamle dage kunne man ændre latency i ens modem, det galt dog alle portene.

Øhh, tak for lige at præcisere det her 8 år efter, men det har jo intet med det han påstod at gøre, og derudover har jeg heller ikke hørt man skulle kunne ændre latency i sit modem, hvad skulle fordelene så være ved at vælge en høj latency?


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2021 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af SirAngus SirAngus skrev:

Jeg har kabel til den trådløse router i port 1 og kabel til switch i port 4.
Når jeg skal bruge den stationære PC, er jeg nød til at sætte kabel direkte i Homeboksen.

Der er en uplink-port i din Switch, som sandsynligvis er port 1. Du kan nok ikke forbinde switchen via port 4 og så sætte dén til din router.

Det burde være underordnet hvilken port i routeren du sætter switchen fast i.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu