recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hastighed på netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hastighed på netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hastighed på netværk
    Sendt: 11-Januar-2013 kl. 20:21
Hvis man kobler 100Mbps enheder på en giga switch, vil det så have indflydelse på hastigheden hvis man overfører imellen 2 af enhederne der kører giga?
 
Min pc og Ds212+ kører alene på en switch i øjeblikket  (wd tv live gen.2 på min 100Mbps router), og vil til at have minimeret kabel rodet i mit setup, så kunne godt tænke mig det hele kørte via min switch, men kun hvis jeg ikke får lavere hastighed imellem min nas og pc
 
Switch i mit setup : zyxel gs-105s og zyxel gs-105b
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 20:33
Det kommer an på switchens "switching capacaty" eller samlede kapacitet. Nyere switche kan switvhe 100% på alle porte samtidig så ved dem, nej.
 
BS
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 20:53
ok er ret nye switche, så må jeg holde det hver for sig.
 
En ting mere, skal til at lave mine egne kabler, men er kommet i tvivl om det er a eller b metoden jeg skal montere i rj45 stikkene.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 21:07
Bare du laver det samme i begge ender. Så er det ligemeget.
 
Glasstikkene i dit link er kun til blødt kabel, til patchkabler. De/det er ikke til fast installation hvor du skal benytte solid core og konnektorer.
 
BS
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 21:18
Ok, har dette kabel
http://www.batteribyen.dk/kabler/netvaerkskabler/netvaerkskabel-kategori-5e-100m-utp-ikke-afskaermet-3157
Og satsede på at kunne bruge glas stik i den ene ende og fast montering med konnektor i den anden ende.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 21:22
Hvis du ikke vil have problemer med tiden så er forskellige stik IKKE vejen frem. Den type kabel du har fundet er til fast installation og dermed konneltorer I BEGGE ENDER. Så bruger du et færdigt patchkabel i hve ende til dit udstyr. Det er så let at skifte hvis det giver løse forbindelser med tiden.
 
BS
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 21:33
Ok så er jeg ikke helt galt på den.
Det er meningen at der skal skiftes til fast installation på et tidspunkt, skal lige have skidtet til at køre før der skal bestilles materialer, så må jeg bruge den tid der nu skal bruges på at montere det hele.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu