recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - må et usa firma opgive dkk priser uden moms?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

må et usa firma opgive dkk priser uden moms?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: må et usa firma opgive dkk priser uden moms?
    Sendt: 06-Marts-2013 kl. 08:35
Vær opmærksom på den "service" flere og flere websites tilbyder ved automatisk at beregne prisen i en valgfri valuta. Nogle af stederne udnytter systemet til at tjene lidt ekstra ved at tage et markup i forhold til kursen og scorer dermed en ekstra fortjeneste når du betaler i andet end forretningens normale valuta.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 06:29
I USA er det standard, at priser opgives uden moms (tax), da moms er forskellig fra stat til stat...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 08:21
Ja, der tilkommer dansk moms på alt (dog ikke på bestillinger under bagatelgrænsen, som vist ligger på 80 kr.) hvad er bestilles fra et ikke EU land.
Dog er det normalt, at afsenderlandet trækker sin egen moms ud forinden den danske moms beregnes.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 08:03
Hej.

Jeg ville i dag købe programmat Carbon Copy Cloner, da "trial"-perioden er ved at udløbe og jeg er glad for programmet.

Prisen er opgivet til 245,- dkk og det synes jeg er fint.

Men efter at være igennem den sædvanlige smøre med navn, adresse, skostørrelse, postnummer osv, osv er prisen blevet 245,- + 25% moms - altså 306 kr.

Netto må ikke udsende en tilbudsavis med priser "eksl moms", men må et amerikansk firma reklamere for et produckt, hvor de angiver den danske pris uden moms? (jeg var nok ikke blevet overrasket over at prisen var eksl. moms, hvis der stod, det havde kostet $45.)

Umiddelbart ved programmet godt, at det er installeret på en dansk computer, så i reklamefremstødene fra det er prisen opgivet i danske kroner (245). Siderne med indtastning af adresse-oplysninger osv var også danske, men ellers kører resten på engelsk. Der er også kun amerikansk support man kan skrive til (hvilket jeg har gjort).

Det korte af det lange: Må de godt oplyse prisen i DKK uden moms?!


Redigeret af pianomartin - 21-Januar-2013 kl. 08:06
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu