recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil airplay på atv 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil airplay på atv 3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil airplay på atv 3
    Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:47
Hej forum


Vi har igennem længere tid haft et irriterende problem med airplay.

Airplay logoet på min kærestes iphone og vores ipad, har det med at forsvinde, så vi ikke kan f.eks streame fra spotify. Hvis jeg så rykker lidt rundt i menuerne på atv eller slukker og tænder for airplay på selve atv, dukker logoet nogen gange op igen, andre gange er jeg nød til at tage strømmen til atv, for at få det til at virke igen.

Kan det måske være et router problem ? Jeg køre trådet til atv, men synes det er det samme når det er trådløst, men er ikke helt sikker. Men "lan" problemet, burde også være løst.

Redigeret af SilverLine - 30-Januar-2013 kl. 19:50
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:58
Må jeg gætte på at din router/modem er fra Stofa eller TDC og er sammenbygget?
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 20:25
Nej det er en d-link dir 615l
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 20:35
Jeg køre også med 2 stk. D-link 615, den ene køre fint med den anden halter sig igennem tilværelsen.
Har prøvet at gå den "syge" efter, og holde den op imod den "raske", men intet af komme efter der, de er sat ens op.

Nu er jeg alligevel igang med en større omlægning af mit netværk, og i den forbindelse skal jeg kun bruge en Wifi Router, og der regner jeg med at købe en Netgear R6300.
Den router har generelt fået fine reviews.

Men du kan starte med at scanne om der ligger andre net i dit område, der driller dit net.
Der findes et fint lille gratis program, inSSIDer, der grafisk viser dig de "proppede" områder, og de mere "åbne".
Så kan du prøve at finde en kanal, uden for meget liggende ud over dit net.
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:24
Jeg havde samme problem på min D-Link 825 indtil jeg fik opdateret firmwaren. Så har det kørt upåklageligt lige siden. Det kunne måske være et forslag at starte med det og se om det hjælper?
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:59
Jeg prøver at se om der er software opdatering til min router. Ellers må jeg prøve at skifte kanal, som det bliver foreslået. Men som sagt køre vores ATV trådet.

UPDATE >> Det var en DIR-605L router jeg havde, men der var en nyere firmware, som jeg lige har opdateret til. Så nu kommer det an på en prøve :-)

Tak ind til videre...

Redigeret af SilverLine - 30-Januar-2013 kl. 22:22
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu