recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af router.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af router.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af router.
    Sendt: 12-Februar-2013 kl. 19:43
Hej
 
Har på nuværende tidspunkt en 6 år gammel Linksys router som på ingen måde kan klare opgaven og vil derfor købe en ny.
 
Hva kan anbefales af nyt uden den koster en bondegård.
 
 
Hvordan klarer den her det?
 
Den skal bruges til internet, både trådløst samt 4 faste forbindelser, bla yousee boks samt Denon Ceol Picolo.
 
 
 
 
 
 
Mvh Emil
 
 


Redigeret af Denraretiger - 12-Februar-2013 kl. 19:44
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 20:09
Hej

Kender ikke den du linker til men kig på en Asus rt-n56 eller dens afløsere, rt-n66 eller rt-ac66.
Jeg kan ihvertfald anbefale førstnævnte som endda kan købes brugt herinde af og til.

Redigeret af Pioneer540 - 13-Februar-2013 kl. 11:51
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 21:00
Det kommer meget an på, hvad du mener en bondegård koster.

De er ganske vist lidt pebrede, men jeg synes bestemt, det er værd at gå efter en AC router, dvs. én som understøtter den nyeste standard og dermed også de højeste hastigheder.

Jeg har selv for ikke så forfærdelig lang tid siden investeret i en Linksys EA6500 og jeg har været mere end tilfreds.

Tidligere havde jeg en Asus RT-N56U og den voldte mig altså en del problemer, ift. at vores mobile enheder ofte helt eller delvist mistede internetforbindelsen.
Jeg kan ikke afvise at routeren har haft en defekt, eller at vores daværende lejlighed forstyrrede signalet, men det var nu engang min oplevelse.

Men derfor tror jeg nu stadig, jeg med sindsro, også kan anbefale den nye Asus RT-AC66U.
Den koster ca. det samme som Linksys EA6500.



Redigeret af mictand - 12-Februar-2013 kl. 21:01
Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daemon9th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 11:45

Hej,

Jeg har selv ASUS RT-N66U, og kan varmt anbefale denne router (husk nyeste firmware!).

Hvis du går efter en linksys/cisco, skal du lige holde øje med deres 'cloud connect' løsning. Se bl.a. her http://www.crn.com/news/networking/240003267/cisco-issues-second-apology-for-linksys-connect-cloud-fiasco.htm

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 12:33
daemon9th - Linksys er gået bort fra den låste cloud løsning igen på deres nye EA routere.

Denraretiger - EA4500 er en god router, der mig bekendt kun er overgået af Asus´s tilsvarende. Den findes dog billigere andre steder (www.computersalg.dk). Den du linker til, koster det samme som Linksys´s helt nye EA6500 (AC protokol). 

Jeg har ikke selv testet 4500éren, men den får god kritik. Og så har jeg selv overvejet at udskifte min E2000 med EA4500, alene af den grund at få bedre dækning i form af flere antenner. Det er dog muligt jeg ryger op en EA6500 i stedet, men behovet er ikke så stort endnu. Den er ikke væsentlig bedre på b/g/n protokollerne i forhold til de allerede eksisterende routere. Det skal dog lige siges, at jeg bruger ikke routeren som router, men kun som AP.

Ang. AC routerne, så kan det godt være man kan være fortaler for det nu, men der mangler stadigvæk et led i den process, nemlig "klienterne". De skulle dog være på vej.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 19:17
Ja endte sgu op med en D-Link DIR 655, men holdte en dag og så blev den returneret.
Dårlig rækkevidde og virker åbenbart ikke med AirPlay. Udover det undrer det mig egentligt gevaldigt at de stadig sælges eftersom modellen er 6 år gammel.
 
Købte efterfølgende en EA6500 som indtil videre virker upåklageligt, men også oppe i den tunge ende prismæssigt.
 
Tak for svar og hjælp.
 
Mvh Emil


Redigeret af Denraretiger - 15-Februar-2013 kl. 23:14
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu