recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Volumenstyring via TV-remote. Sony HX855
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volumenstyring via TV-remote. Sony HX855

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stuhr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stuhr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Volumenstyring via TV-remote. Sony HX855
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 17:05
Så fik vi købt vores nye TV. Det blev et 46" HX855 fra Sony.
 
Der er så et par ting der melder sig, som der altid er, når man vælger "et kompromis" indenfor ens økonomiske grænser:
 
Vi har en Sony 5.1 forstærker/reciever, STR-DC497. Ved nogen, om det er muligt at styre volumen-styrken fra TV'et igennem forstærkeren, altså sådan at jeg reelt kan lægge forstærkerens remote på hylden?
Jeg mener, at der på vores 1 år gamle (nu solgte) Sony var en liste i menuen, hvori der stod nogle 5.1-anlæg som kunne styres via TV'et.
 
Men er der nogen der ved hvor man kan finde sådan en liste, og hvilken kabling der skal til? (Og jeg ved godt, det kan gøres via hovedtelefon-udgangen på TV'et, men jeg vil gerne beholde 5.1 lyden.)
 
 
Og er der nogen der kan sige mig, om der findes et eller andet trådløst, BlueTooth tastatur, som kan benyttes sammen med dette Sony? Vi har prøvet med et Logitech Dinovo Mini, men TV'et "anerkender" slet ikke USB-BT-donglen.
 
Input imødeses med tak Tongue
 
Stuhr
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 18:43
 
 Mange TVer kan, hvis ikke alle, når det er tilsluttet Reciveren med HDMI i ARC tilslutningen, styre Reciveren´s volume med TV Remoten, også når TV og Reciver er af forskellige fabrikater. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stuhr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stuhr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 23:47
Tak for det lille input. Så bliver det jo nok desværre en ny forstærker øverst på ønskesedlen Cry, for på dén jeg har, er der slet ikke en hdmi-indgang.
Så ser jeg om der kommer noget info. omkring BT-tastatur. Ellers må jeg nok lave et andet indlæg om dét ........
Stuhr
Til top
ICMP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ICMP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 17:38
På min Onkyo sr608 der er et par år gammel nu, virker det sammen med dette tv.
Det kræver dog HDMI ;-) Men det virker godt, og receiveren tænder og slukker også med inputs fra sony remoten.

Jeg tror ikke du kan få et bluetooth tastetur til at virke med tvet.
Kan ikke lige finde noget om det i manualen
http://pdf.crse.com/manuals/AE7H100511/ENG/index.html
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu