recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DV-redigering på PC (Hardware-krav?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDV-redigering på PC (Hardware-krav?)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Emne: DV-redigering på PC (Hardware-krav?)
    Sendt: 26-Juni-2004 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

2) Umiddelbart tror jeg dog at med mere "avanceret" videoredigering for øje, såsom tilføjelse af effekter og (under)tekster, giver det bedre kvalitet ved at indspille direkte fra det originale DV-bånd til videoredigeringsprogram som (f.eks.) Ulead VideoStudio på Pc'en. Jeg har selv Panasonic MiniDV kamera.

Hvad bruger du af hardware i PC'en?

Jeg har selv et Panasonic DV-kamera, som jeg har prøvet at lege lidt med via PC-redigering. Selve overførslen går realtime via firewire, men så snart jeg har lavet effekterne m.m. og vil lave dvd'en, så står pc'en og sveder i ca. 3-4 timer for at lave en times DVD. Min PC er en 2ghz AMD med 1gb Ram og 120 gb HDD, så jeg synes jeg har kræfter nok.

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Hvad bruger du af hardware i PC'en?

Jeg har selv et Panasonic DV-kamera, som jeg har prøvet at lege lidt med via PC-redigering. Selve overførslen går realtime via firewire, men så snart jeg har lavet effekterne m.m. og vil lave dvd'en, så står pc'en og sveder i ca. 3-4 timer for at lave en times DVD. Min PC er en 2ghz AMD med 1gb Ram og 120 gb HDD, så jeg synes jeg har kræfter nok.

 

Det lyder desværre rimeligt nok.

Intel er en del bedre end AMD da Intel hjælper software udbyderne med at optimere deres programmer til Intel HT og 2 GHz (Hmm, XP2000 eller ægte 2 GHz?) kræver sin tid.

Jeg bruger selv en XP3000 og den er ca 30% langsommere end en Intel 3 GHz HT, dvs mine renderinger - og ikke for mange af gangen - tager 1½-3 timer pr spille time.

Læs iøvrigt Brug din PC som DVD Recorder!

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Det lyder desværre rimeligt nok.

OK - man kan ikke installere en hardware MPEG2-encoder for at speede tingene lidt op?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 15:50

Tja, nu har jeg ikke prøvet at lave de helt store film - men det jeg har prøvet indtil videre gik ret uproblematisk. Nu har jeg forresten ikke DVD-brænder, så hvis det skulle være, så kunne jeg højst lave VCD.

Jeg har en bærbar computer, med 80 Gb harddisk, 2,6 GHz P4, 1024 Mb Ram.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2004 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Det lyder desværre rimeligt nok.

OK - man kan ikke installere en hardware MPEG2-encoder for at speede tingene lidt op?

Jo, det kan man, men den koster. Jeg kender kun Canopus DVStorm2 Pro til liddt over 10.000 kr...

http://www.imcas.dk/index.php?Page=show&Action=3&Pro dNumber=7715030

Hardware encodere på fx Hauppauge!'s tv kort kan kun bruges ved TV optagelse.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2004 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Jo, det kan man, men den koster. Jeg kender kun Canopus DVStorm2 Pro til liddt over 10.000 kr...

OK det bekræfter mig så i at jeg har gjort det rigtige ved at bestille MH30 - 90% af mine DV-optagelser vil ryge gennem den og ned på DVD, mens de sidste 10% hvor jeg måske vil lave lidt flere effekter osv bliver lavet på PC'en.

Men der er stadig en ting jeg ikke forstår - hvordan kan den billigste mpeg2-boks/kort til PC koste ca. 10.000, når fx. MH30 har funktionen indbygget?

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2004 kl. 11:54

Hej Jørgen

Jeg tror bare at udvalget af MPEG encodere til PC, der kan læse fra harddisken, består af ganske få enheder og de er fra Canopus og de sætter så prisen. Vi taler professionelle produkter - ikke consum elektronik. Bare det betyder en faktor 3-4 stykker på prisen.

Du kan godt købe billigere kort med MPEG encoder, fx Hauppauge!'s tv kort, men så kan de kun bruges i forbindelse med tv/video in - og kan altså ikke læse fra harddisken.

Der er ingen tvivl om at jeg gerne vil købe en MPEG encoder så min PC slipper for time lange renderinger, men det findes altså ikke i 'min prisklasse'. 

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu