recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interessant gennemgang af flere high end systemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Interessant gennemgang af flere high end systemer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Jeg synes absolut ikke at fremgangsmåden ved denne test kan benyttes til en seriøs bedømmelse af noget som helst.

I min verden skal man have en reference anlæg som består af, CD afspiller, BD afspiller, forstærker, evt. forforstærker, LP afspiller, Riaa, højttalere, subwoofer, Signal kabler og højttaler kabler. Dernæst skal man have en bestemt rum hvor sammenligning vil foregår og rummet skal altid have samme møblement. (Og husk at Reference Anlægget behøver sørme ikke at koste en båndegård.)

Når man har ovennævnte facilitet / mulighed ja så kan man godt begynde at sammenligne de forskellige produkter. F.eks. man kan teste 4 forskellige CD afspiller med selv samme anlæg og i samme rum hvor akustikken ikke ændret. Dernæst er man hjerteligt velkommen til at ytre sig om de testede CD afspiller. Når det sagt så er det ikke ensbetydende med at læseren godtager alt hvad vedkommende har skrevet, men testen godt kan betegnes for at være meget mere kvalificeret test end det som bliver henvist til ved denne tråd.

Nagash: Ja man skulle tro at Lyngdorf har haft en finger med spillet her. Wink Big smile 

Fedt med nogle kritiske punkter på "anmeldelsen", men jeg vil nu nærmere kalde den en oplevelse af flere forskellige forhandlers setup, som man derved kan konkludere, at forhandlernes systemer er en afspejling af deres erfaringer og kendskab til opsætning af deres produkter. 

Det sjove ved den er, at han netop pointere flere af mine antagelser vedr. de nævnte systemer. Især den kendte horn lyd, som nogle af systemerne bager præg af og hvordan billigere systemer faktisk performer langt bedre taget prisen i betragtning. 

Han har brugt sine ører og det bør da også være en væsentlig faktor + han tør at ytrer sig om den. 
Jeg finder den fin, som den er og man kunne jo være tilbøjelig til, at sige "hvad med at man gav manden lidt cudo for den", og man forsøgte selv at gå på opdagelse. 

Noget andet er, der behøver ikke at være noget logik "retfærdiggørelse" forbundet med din beslutning om at købe et vidst setup, det handler efter min mening om hvilke følelser det givne setup giver dig.

Derudover mener jeg flere af dine punkter kræver meget mere af ham end om udstyret er til rådighed, og han nævner netop at han ikke har det teoriske kendskab, men blot er en AV-Entusiast.  


Redigeret af Kenzo85 - 26-Februar-2013 kl. 22:29
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu