recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router hjælp....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router hjælp....

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router hjælp....
    Sendt: 09-Marts-2013 kl. 00:43
Hej recordere

Jeg står i denne situation at min router ikke vil være med længere. Jeg bliver hele tiden smidt af det tråd løse net. Ogmkablermjeg min pc. Så,er der ingen problemer. Jeg har har tilsluttet 6 ting wirerless til den og 4 kablet til den. Detnskal siges jeg bor i et tæt bebyggetnområde dvs med min 20 netværk omkring mig. Og det givermogså en del forstyrrelser.

Så vil lige hører hvad for en router i vil foreslå. Jeg streamer både musik og film osv gennem mit netværk. Og jeg villig til at betale en del, for det kommer til at kører gnidningsfrit.

Mvh ridderen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 07:24
Jeg kan anbefale ASUS RT-N66U. Fantastisk dækning, rækkevidde og hastighed. Læs evt. diverse test på nettet. Den kører dualband, hvor man yderligere kan udnytte 5 Ghz båndet. Det kræver dog dualband modtagere.
Alternativt - hvis det er en du planlægger at beholde den lang tid fremover, kan du vælge den nye ASUS RT-AC66U, som kører den nye ac-standard. Der findes dog næsten ingen produkter som understøtter denne standard endnu
 
M.v.h.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 07:49
Hej
 
Har du prøvet at fejlsøge? Udskiftning er ikke garanti for afhjælpning af problemet.
 
BS
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 08:36
Hvordan fejl søger jeg ?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:13
Første punkt må være at se hvilke kanal der er mindst trafik på af andres netværk og så vælge denne kanal. Der skal være så stor afstand som muligt, en nabokanal vil også forstyrre hvis der er meget signal på. Jeg bruger en android app der hedder Wifi Analyzer men der findes mange andre muligheder til smartphones og pc.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:47
Steen> Jeg bruger inSSIDer til at analysere netværksene, men alle kanaler er brugt, og har prøvet forskellige kanaler. Jeg talte lige hvor mange netværks der er. og der er 37 styk så vi er mange til at dele de forskellige kanaler :(
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 11:42
Ja, ASUS RT-N66U ligner et rigtigt godt bud på noget af det yperste man kan få pt.

Har selv en Netgear WNDR3700v2, og den er også rigtigt fin, men den nye v3 er vist ikke så god.

Kan ellers også anbefale en Asus RT-N56U, som også er super god..

Du kan evt. kigge på www.smallnetbuilder.com de har en oversigt på hvor godt routerne performer, man skal dog huske at tjekke både 2.4Ghz og 5Ghz performance, da 2.4Ghz nok er det man bruger mest.


Redigeret af Spunk - 09-Marts-2013 kl. 11:44
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 23:39
Jeg købte en asus rt-ac66u, og jeg fik min kærestes bærbar som er 3.5 år gammel på 5 ghz, hvor min den nyeste bærbar, som er lige knap 1 år kun kan komme på 2.4 ghz mærkeligt....
 
Ipad'en røh også på Ghz ellers røj tlferne på 2.4
 
Det kører MEGET STABIL der ingen udfald eller noget over hovedet, så er MEGET tilfreds med købet.
 
det eneste der irriterrer mig er at mit netkort i min bærbar ikke kan håndtere 5ghz båndet.... da den kun er 1 år gammel :S men det er åbenbart ringere end det der sidder i min kærestes 3.5 år gamle bærbar :/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu