recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung DVB-S modtagelse via multiswitch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung DVB-S modtagelse via multiswitch

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men så kan det godt undre mig at Samsung TV har funktioner for det Engelske Freesat og USALS motorstyring, men at jeg tilsyneladende nu mangler information om hvordan man opdaterer dens transponder liste bare for en satellit?

Hvordan er det med andre mærker?

Hilsen Carsten.


Hej Carsten.
Tak for din indsats :-)

Vi kan vist bare roligt slå fast at Samsungs TV ikke er "optimeret" til modtagelse via satellit ;-)

Kan kan faktisk godt eksportere kanal-listen til USB-drev i Samsung menuen (og importere den igen), og filen indeholder også alle transpondere, og der findes også et par editorer (f.eks. SamyGO chanEdit) som kan sortere/slette/tilføje kanaler, MEN man kan desværre ikke tilføje transpondere i de editorer....

/Ulrik
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af ullerdk ullerdk skrev:

 Vi kan vist bare roligt slå fast at Samsungs TV ikke er "optimeret" til modtagelse via satellit ;-) 

Hej Ulrik.

Ja, det er jeg også ved at finde ud af.
Men jeg har læst meget andet godt om Samsungs topmodeller. Så det man skal gøre sig klart
er om det er noget man kan leve med, eller om man evt. skal overveje en separat SAT HD modtager?

Hilsen Carsten.
Til top
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 14:44
Så vendte Samsung tilbage til mig, og de melding er, at det virker, MEN eftersom disse TV i Norden kun bliver solgt som Canal Digital kompatible, så er man nødt til at ændre lande-koden i service-menuen til Tyskland (ger-eu) for at multiswitch-funktionen virker!!
DET skal jeg hjem og prøve i aften....

Dette skulle samtidig også aktivere hbbtv-funktionen (denne funktion kan vist dog også aktiveres via et midlertidigt landekode-skift til tjekkisk (!) i Samsungs smarthub, hente en hbbtv-app og så skifte landekoden tilbage til Danmark bagefter).

Til top
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af ullerdk ullerdk skrev:

Så vendte Samsung tilbage til mig, og de melding er, at det virker, MEN eftersom disse TV i Norden kun bliver solgt som Canal Digital kompatible, så er man nødt til at ændre lande-koden i service-menuen til Tyskland (ger-eu) for at multiswitch-funktionen virker!!
DET skal jeg hjem og prøve i aften....

Dette skulle samtidig også aktivere hbbtv-funktionen (denne funktion kan vist dog også aktiveres via et midlertidigt landekode-skift til tjekkisk (!) i Samsungs smarthub, hente en hbbtv-app og så skifte landekoden tilbage til Danmark bagefter).


Nå, så fik jeg brugt aftenen i går på at teste Samsungs opskrift på at få multiswitch til at virke.
Desværre må jeg meddele jer og Samsung, at det virker IKKE. Det som sker, når man sætter landekoden til EU_GER i service menuen, er man får adgang til SatCR/Unicable funktionalitet. Men det er jo ikke brugbart med en multiswitch.
Så der er altså ingen forskel om landekoden står til NORDIC eller EU_GER ift. dette problem, og jeg fastholder således min påstand om, at der er en fejl i DISEqC-styringen i Samsungs TV.

Men, jeg har fundet ud af noget mere interessant.
Hvis jeg slukker strømmen til LNB'erne og tænder strømmen igen i sat-menuen, så kommer der rent faktisk signal på Thor 0.8W (Canal Digital) som er sat til DISEqC port 1/4, og man kan så også finde kanaler på den sat-position. Men skifter man så til en kanal på Astra 4.8E så finder den ikke nogen signal, og skifter man så tilbage til Thor 0.8W så finder den igen ikke nogen kanal.
Dvs. TV'et får ikke sendt nogle switch-kommandoer som multiswitchen forstår (ja, det virker stadig med en almindelig DISEqC switch).
Endnu mere mærkeligt er det at signalet fra Astra 4.8E (som rent faktisk sidder på port 1 på multiswitchen), får signal op opsætningen uanset, om man sætter den til 1/4, 2/4, 3/4 eller 4/4! Det burde den ikke.

Og for at det ikke skal være løgn, så gik TV'et faktisk i stykker i aftes.
Pludselig - ud af det blå - kom der en lodret rødlig tynd streg på skærmen. Det opstod på et tidspunkt da jeg skulle slukke og tænde TV'et.
Så nu har jeg opgivet og returneret TV'et til forhandleren.

Til top
ullerdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ullerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 20:38
Lige en hurtigt opfølgning. Har jo returneret mit Samsung ES8005 og i dag fået mig et Panasonic WT50 i stedet for.
Panasonic'en fandt umiddelbart alle kanaler på BEGGE LNB'er på mit multiswitch-anlæg, så jeg må konkludere at DISEqC-styringen i Samsungs TV ikke er lavet korrekt.

Den eneste ulempe jeg efter et par timers brug umiddelbart kan finde med Panasonicen ift. Samsungen er at Panasonicen slår TV-signalet totalt fra når man går ind i TV-guiden, og der er således ikke ikke noget "mini-billede" imens man kigger EPG/TV-guiden.
Det eneste jeg bruger af smart-TV funktioner er Netflix, og det kan de jo begge fint.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af ullerdk ullerdk skrev:

Lige en hurtigt opfølgning. Har jo returneret mit Samsung ES8005 og i dag fået mig et Panasonic WT50 i stedet for.
Panasonic'en fandt umiddelbart alle kanaler på BEGGE LNB'er på mit multiswitch-anlæg, så jeg må konkludere at DISEqC-styringen i Samsungs TV ikke er lavet korrekt.

Den eneste ulempe jeg efter et par timers brug umiddelbart kan finde med Panasonicen ift. Samsungen er at Panasonicen slår TV-signalet totalt fra når man går ind i TV-guiden, og der er således ikke ikke noget "mini-billede" imens man kigger EPG/TV-guiden.
Det eneste jeg bruger af smart-TV funktioner er Netflix, og det kan de jo begge fint.


Endelig en afklaring
Det er elendig at et "såkaldt topprodukt"..læs Samsung i håndterer
multiswitche når man sælger skærme med S tuner

EN OMMER...duppet

Håber mange læser din tråd.

Tillykke med din nye skærm , godt valg
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu