recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4-stiks stikdåse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4-stiks stikdåse

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Malte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:


Oprindeligt skrevet af Malte Malte skrev:

Hej,

Ved godt den har været foreslået før, men jeg ville prøve at kigge på denne:

http://dk.rs-online.com/web/p/stikdaselister-og-stromfordeling/4668256/

Hvis jeg kender LK, så har de lavet den sådan at du kan pille den hvide dækplade af, også er der 5 m ledning på. Hvis ikke dette er nok, så tror jeg godt man kan skille den ad.

Hilsen

Malte

Så vidt jeg kan se, så er den kun til to-ben. Dog svært 100% at udlede ud fra det dårlige billede. De skriver heller ikke herom?


Tror jeg har fundet den. Den ligner den første jeg har linket til, denne er dog uden ledning og den er med jord.

Gå ind på LK.dk -> tryk på Professionel -> Onlinekatalog -> Åben katalog

Også skal du søge på EL nr.: 1028009862
DECOR® afdækning med stikkontaktdåse 2-pol med jord

Den burde i hvert fald kunne det du søger. :)
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

I håb om "Bedre sent end aldrig":
Så en skinne med 6 huller (skråtstillet men ikke 45 grader), med jord alm og edb,  lys, afbryder og skruehuller i bunden i Alstrøm Husum til 200 kr men pt pga ophør til 100 kr.
Også set hos Brinck.dk 's katalog
 


Jeg vil prøve at tage forbi på tirsdag hvis jeg husker det. Arbejder kort vej derfra. Det bliver dog ikke aktuelt med en 6 huls stikdåse, da den ikke kan være i tasken (bl.a. også derfor der heller ikke skal være afbryder på). Men måske de har andet liggende.
 
De har en med 8 eller 10 huller, men ellers har de ikke noget... Butikken er næsten tom.

Tis. Ja, så godt skiltene først på ugen da jeg kørte forbi, men tænkte ikke over at smutte derind.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Malte Malte skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:


Oprindeligt skrevet af Malte Malte skrev:

Hej,

Ved godt den har været foreslået før, men jeg ville prøve at kigge på denne:

http://dk.rs-online.com/web/p/stikdaselister-og-stromfordeling/4668256/

Hvis jeg kender LK, så har de lavet den sådan at du kan pille den hvide dækplade af, også er der 5 m ledning på. Hvis ikke dette er nok, så tror jeg godt man kan skille den ad.

Hilsen

Malte

Så vidt jeg kan se, så er den kun til to-ben. Dog svært 100% at udlede ud fra det dårlige billede. De skriver heller ikke herom?


Tror jeg har fundet den. Den ligner den første jeg har linket til, denne er dog uden ledning og den er med jord.

Gå ind på LK.dk -> tryk på Professionel -> Onlinekatalog -> Åben katalog

Også skal du søge på EL nr.: 1028009862
DECOR® afdækning med stikkontaktdåse 2-pol med jord

Den burde i hvert fald kunne det du søger. :)

Hvorfor pokker kan de ikke finde ud af at vise bare ét enkelt billede af stikdåsen, hvor man ser hullernes positionAngry Hvordan kan jeg være sikker på, at hullerne er skråtstillede? Det lader dog til, at alle Decor stikdåserne er skråtstillede. Det har ikke lykkedes mig at finde et sted hvor man kan nøjes med kun, at købe selve stikdåsen. Men har fundet den til ca. 200 inkl. forsendelse. Hvis ikke jeg kan finde et alternativ (gerne billigere), så bliver dette nok løsningen. Min forventning var en løs stikdåse til omkring en halvtredser, og så lidt ledning og et løst stik. Det ender jo så nok med Decor dåsen til 200 + ledning + stikCry Ja ja, så kan jeg jo bare lade være med at ville have det så tilsyneladende specielt. Troede dog at det var lige til at fåLOL
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis ikke jordstikket skal bruges, har jeg set billige skinner med skråtstillede huller i Rema 1000
Hvad mener du med om jordstikket skal bruges? Hvis du mener at hullet skal være der, så ja, det skal det. Men bruges, nej. Der skal blot være plads til, at tre-bens stik kan sidde der. Selve funktionen er ligegyldig.

Jeg mener at stikket i ledningen er med to ben, så ingen jord. Om der er lavet plads til jordstik i selve skinnen, vil jeg lige tjekke

Af hjertet takBig smile
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Malte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:


Oprindeligt skrevet af Malte Malte skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:


Oprindeligt skrevet af Malte Malte skrev:

Hej,

Ved godt den har været foreslået før, men jeg ville prøve at kigge på denne:

http://dk.rs-online.com/web/p/stikdaselister-og-stromfordeling/4668256/

Hvis jeg kender LK, så har de lavet den sådan at du kan pille den hvide dækplade af, også er der 5 m ledning på. Hvis ikke dette er nok, så tror jeg godt man kan skille den ad.

Hilsen

Malte

Så vidt jeg kan se, så er den kun til to-ben. Dog svært 100% at udlede ud fra det dårlige billede. De skriver heller ikke herom?


Tror jeg har fundet den. Den ligner den første jeg har linket til, denne er dog uden ledning og den er med jord.

Gå ind på LK.dk -> tryk på Professionel -> Onlinekatalog -> Åben katalog

Også skal du søge på EL nr.: 1028009862
DECOR® afdækning med stikkontaktdåse 2-pol med jord

Den burde i hvert fald kunne det du søger. :)

Hvorfor pokker kan de ikke finde ud af at vise bare ét enkelt billede af stikdåsen, hvor man ser hullernes positionAngry Hvordan kan jeg være sikker på, at hullerne er skråtstillede? Det lader dog til, at alle Decor stikdåserne er skråtstillede. Det har ikke lykkedes mig at finde et sted hvor man kan nøjes med kun, at købe selve stikdåsen. Men har fundet den til ca. 200 inkl. forsendelse. Hvis ikke jeg kan finde et alternativ (gerne billigere), så bliver dette nok løsningen. Min forventning var en løs stikdåse til omkring en halvtredser, og så lidt ledning og et løst stik. Det ender jo så nok med Decor dåsen til 200 + ledning + stikCry Ja ja, så kan jeg jo bare lade være med at ville have det så tilsyneladende specielt. Troede dog at det var lige til at fåLOL


Ja det er en lidt halv dyr løsning, hvis du ville have 5 huller, så er der masser at få ;)

Men håber løsningen kunne bruges :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 14:06
Ser lige i Harald Nyborgs nye tilbudsavis, at de har stikdåser med jord og skråtstillede huller: 3 udtag - 68 kr, 6 udtag m afbr - 78 kr, og 10 udtagm afbr - 148 kr

Gælder til og med 27. maj
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser lige i Harald Nyborgs nye tilbudsavis, at de har stikdåser med jord og skråtstillede huller: 3 udtag - 68 kr, 6 udtag m afbr - 78 kr, og 10 udtagm afbr - 148 kr

Gælder til og med 27. maj

Så vidt jeg kan se, er de ikke skråtstillede. Når jeg skriver skråtstillede mener jeg som på følgende:

http://www.jemogfix.dk/Butik/El/Elmateriale/Elartikler.aspx?pid=9814567&view=1

Smile Der mangler bare et jordstik i ovenstående.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser lige i Harald Nyborgs nye tilbudsavis, at de har stikdåser med jord og skråtstillede huller: 3 udtag - 68 kr, 6 udtag m afbr - 78 kr, og 10 udtagm afbr - 148 kr

Gælder til og med 27. maj

Så vidt jeg kan se, er de ikke skråtstillede. Når jeg skriver skråtstillede mener jeg som på følgende:

http://www.jemogfix.dk/Butik/El/Elmateriale/Elartikler.aspx?pid=9814567&view=1

Smile Der mangler bare et jordstik i ovenstående.


Billedet er ret dårligt. Men det er tydeligt på den med 10 stik at de er skråtstillede. Og så er jord ført igennem til stikprop også. Du kunne jo tjekke dem ud i forretningen Wink

Ps: Der er også en hjørnestikdåse med jord m 3 udtag der er vinklet 90 grader


Redigeret af Kampus - 22-Maj-2013 kl. 14:52
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser lige i Harald Nyborgs nye tilbudsavis, at de har stikdåser med jord og skråtstillede huller: 3 udtag - 68 kr, 6 udtag m afbr - 78 kr, og 10 udtagm afbr - 148 kr

Gælder til og med 27. maj

Så vidt jeg kan se, er de ikke skråtstillede. Når jeg skriver skråtstillede mener jeg som på følgende:

http://www.jemogfix.dk/Butik/El/Elmateriale/Elartikler.aspx?pid=9814567&view=1

Smile Der mangler bare et jordstik i ovenstående.


Billedet er ret dårligt. Men det er tydeligt på den med 10 stik at de er skråtstillede. Og så er jord ført igennem til stikprop også. Du kunne jo tjekke dem ud i forretningen Wink

Ja, det er da også rigtigt. Så jeg ikke lige. Men problemet er som tidligere skrevet, at stikdåsen skal ligge i en taske, og der må derfor ikke være mere end til fire stikpropper. Stikdåsen skal være uden afbryder, netop også af samme årsag med plads(mangel)Smile Derfor kiggede jeg ikke på 10 stikpropsdåsen, og lagde derfor ikke mærke til at hullerne var skråtstillletLOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu