recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af router til G4 mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af router til G4 mobil

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

.... 
Jeg ville søge lidt råd hos din 4G leverandør.
 
Lars Smile 
hej lars
jeg har gennem gået databasen og den siger 1800mhz også under planlagt når jeg søger telenor/telia
og tdc siger 800mhz da deres prise er oppe i skyhøjte.
 
Der er du helt galt på den.   Frekevensen der anvendes lige nu kan let blive ændret - hos Telie/Telenor,  men især hvis du om nogen tid får et bedre pristilbud fra TDC eller '3'.
 
Det drejer sig groft sagt (næsten) slet ikke om at få forbindelse, men om at vi alle skal kunne udsætte vore leverandører for en reel trussel om  at opsige og flytte til en billigere leverandør.
 
Derfor bør du forsøge at købe antenner, der dækker alle de gældende LTE-bånd.   Det er meningen med standarder, at  den ene part (her teleselskabet) kan lave ændringer, så længe de overholder standarderne uden at den anden (bla dig) af den grund mister forbindelsen. 
 
Telia og Telenor har vist endnu ikke indgivet ansøgning om brug af LTE800, men det kommer med sikkerhed snart.  Ligeledes har T&T frekvenser i  LTE2600 båndet, som pt. mest bruges af TDC.
 
Priserne på 4G bredbånd  vil variere over tid og mellem selskaberne.  Der vil også være små selskaber - evt. ejet af TDC eller en anden stor udbyder.  
 
Men tal nu med din leverandør om en anbefaling - evt. skriv til support. 
 
Lars   Smile
 
Hej Lars det har du sikkert ret i.Wink
det hjælper ikke noget at snakke med dem om hvilken antenne jeg skal købe da de ikke har nogle interesse i at sælge dem.
spørgsmålet er så hvis man køber en antenne der dækker 800-2600mhz er om man får en dårlige virkning i fårholdt til en med den frekvens der pt benyttes i mit område 1800mhz?


Redigeret af svsommer - 01-August-2013 kl. 15:50
Mvh
Svsommer
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 14:13
.


Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:15
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

ved ikke om du har købt, men kan da fortælle lidt om min erfaring fra 3's net.
Jeg har både Huawei B593 og Netgear MBR1517 routerne, og Netgear routeren har lidt bedre trådløst netværks rækkevide.
4G hastigheden er den samme på begge, og ligger på ca. 30 Mbit ned, og 10 Mbit op, og det er næsten uanset tidspunkt på dagen.
ping ligger på ca. 40-50ms (er vel forventligt på 4G)
Jeg har ikke købt ekstern antenne, og har 3 streger ud af 5 i signal når router er placeret i vinduet.
jeg har købt hos telenor Huawei B593 router og så sådan en antenne  http://www.ebay.com/itm/360707445109?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
jeg har rettet den mod en mast 7,5km fra mig hvor jeg kan http://speedtest.ookla.com/result/2267226656.png
når jeg så for tid kan jeg komme på taget og ramme en anden mast der er 4,5km fra mig pt stå signalet og giver 4-5 streg svinger lidt


Redigeret af svsommer - 20-August-2013 kl. 18:18
Mvh
Svsommer
Til top
viaman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2013
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér viaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

ved ikke om du har købt, men kan da fortælle lidt om min erfaring fra 3's net.
Jeg har både Huawei B593 og Netgear MBR1517 routerne, og Netgear routeren har lidt bedre trådløst netværks rækkevide.
4G hastigheden er den samme på begge, og ligger på ca. 30 Mbit ned, og 10 Mbit op, og det er næsten uanset tidspunkt på dagen.
ping ligger på ca. 40-50ms (er vel forventligt på 4G)
Jeg har ikke købt ekstern antenne, og har 3 streger ud af 5 i signal når router er placeret i vinduet.


hej Mejnert Jeg er interesseret i NETGEAR MBR1517, så hvis du wanna sælge din jeg ville gerne købe det.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:



Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:



ved ikke om du har købt, men kan da fortælle lidt om min erfaring fra 3's net.
Jeg har både Huawei B593 og Netgear MBR1517 routerne, og Netgear routeren har lidt bedre trådløst netværks rækkevide.
4G hastigheden er den samme på begge, og ligger på ca. 30 Mbit ned, og 10 Mbit op, og det er næsten uanset tidspunkt på dagen.
ping ligger på ca. 40-50ms (er vel forventligt på 4G)
Jeg har ikke købt ekstern antenne, og har 3 streger ud af 5 i signal når router er placeret i vinduet.

jeg har købt hos telenor <span style=": rgb254, 254, 254;"><span style="line-height: 1.4;">Huawei B593 router og så sådan en </span>antenne <span style="line-height: 1.4;"> </span></span>http://www.ebay.com/itm/360707445109?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
jeg har rettet den mod en mast 7,5km fra mig hvor jeg kan http://speedtest.ookla.com/result/2267226656.png
når jeg så for tid kan jeg komme på taget og ramme en anden mast der er 4,5km fra mig pt stå signalet og giver 4-5 streg svinger lidt


Hej og godt nytår
Jeg har nu kørt med dette setup uden problemer men nu syntes jeg den halter noget.
først troede jeg det var flash player der var problemet men efter nærmer brug af internet syntes jeg siderne kommer langsommer frem når jeg surfer.
når jeg måler forbindelsen så for jeg sammen måling som i august.
jeg har også testet det med andre pcer i huset.
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu