recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ældre Pana PX80 firmware opdatering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre Pana PX80 firmware opdatering?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ældre Pana PX80 firmware opdatering?
    Sendt: 28-Maj-2013 kl. 22:34
Hejsa

Har lige købt min en Arcam AVR 400, enheden har ARC og CEC. Da jeg tidligere havde en Onkyo 809 kørte alt bare smooth, men umiddelbart fungerer alt også imellem TV og min Zaptor boks, det eneste problem der er(hvilket er stort!), er at når jeg slukker for TV, og Arcam lukker ned, ja så når jeg tænder tv igen, så kommer der ikke noget igennem fra Arcam.

Det eneste jeg kan gøre er at genstarte Zaptor boksen og lave connection på ny, nu tænker jeg så, har lige opdateret firmware på Arcam, det hjalp desværre ikke... Nu ville jeg så prøve og opdate firmware på Panaen, men hvordan gør man det?

I givet fald det lykkedes, mon det kan have indflydelse på det hele, eller må man bare konstatere at dette er endnu et mislykket handshake problem, som nok aldrig kommer til at virke?

Har haft lign. problemer med andre reciever mærker, der ville det heller ikke spille sammen...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 07:23
 
 Har selv haft et PX80, der kom vist aldrig nogen opdateringer til det, det kan kun opdateres OTA, det var producenterne der via udbyderne skulle udsende opdateringerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 07:27
Nej, også det jeg kan Google mig frem til, efter et par timers søgen på en løsning. Jeg kan jo et eller andet sted også bare leve uden hdmi control, men når man har prøvet hvor godt onkyo kunne gøre det, er det ret svært ikke at forstå andre mærker ikke kan ;)

Gad vide hvor mange der reelt set har totalt velfungerende hdmi control i deres hjem? Eller om folk nøjes med at skrue op og ned med den anden fjernbetjening osv ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 10:19
 
 Det virker som det skal enhederne i mellem. Da jeg havde PX80 kunne BD/DVD fint betjenes via Vieralink, ej Reciver den var på det tidspunkt uden HDMI.


Redigeret af Radiomanden - 29-Maj-2013 kl. 10:21
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 10:31
Ja har selv en Panasonic BD og det kører bare. Men med onkyo sat til, og alt hdmi kørte igennem den, der virkede alt som en drøm. Fra min zappe Remote kunne jeg, tænde tv, som tændte receiver, skifte indgang skrue op og ned fra lyd, som blev reguleret direkte på receiver, alt kørte bare. Det eneste jeg skulle køre fra en anden Remote, var at skifte kilde. Men hele ens dagligdag blev betjent af zaptor Remoten, det er ikke lykkedes med andre mærker.

Pioneer - her kunne jeg ikke kontrollere lyd direkte fra zaptor Remote, måtte skrue ned på pioneer Remote.
Nad - her virkede meget få ting, den ville mindst af dem jeg har prøvet.
Onkyo - alt spillede maks.
Nu arcam - her vil den desværre ikke starte op igen fra tv og derfor fryser zaptor boksen med den, jeg skal genstarte zaptor boksen før der er hul igennem igen...

Alternativt kan man jo undvære hdmi kontrol. Det kræver bare jeg bruger arcam til at skrue op og ned på, og jeg skal bruge to Remoten til at tænde med... Og ja så kan jeg jo heller ikke gemme den væk bag låge ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 11:05
HDMI control er dejligt - når det virker.

Man kan heldigvis slå det fra og nyde at ens Beo4 kan styre det hele gennem Lintronic boksen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:58
Haha, ja man bliver forvænnet, føler mig næsten krukket over at brokke mig over det, jeg kan fint leve med det når man tænker på den lydkvalitet den maskine har ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu