recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har arvet en fladskærm, men hvad gør jeg ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har arvet en fladskærm, men hvad gør jeg ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 19:41
 
 Som tidligere skrevet, har du prøvet med en anden kilde.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
erikja Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erikja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 20:07
Hvad mener du med en anden kilde ?.

Du mener selvfølgelig ikke TV, men noget andet, der sender i HDMI ?.

Jeg har ikke sådan udstyr.

Jeg har derimod prøvet med en nulstilling.


Det er gjort med SCART forbundet, da jeg ellers ikke kan se, hvad der sker.

Slukkede og tændte 3 gange, og sidste gang lod jeg systemet initialisere.

Men det hjalp ikke. Sikker på at jeg måske overser noget.



Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:51
TDC boksen kan godt resettes når den sidder i via HDMI. Hvis du sætter den op via scart igen, så er du jo lige vidt. Hvis du ikke kan få billede på TVet når du resetter og har boksen sidde i en HDMI-port, så er der noget galt med TVets HDMI-porte.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
erikja Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erikja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:55
Tak for dit svar.

Jeg ser intet i HDMI, og som følge heraf kan jeg ikke se, hvad der sker ved reset af TDC boksen.

Jeg har prøvet både med HDMI1 og HDMI2.

Det sidste jeg har gjort er at teste med en boks fra BOXER, og her har jeg heller ikke heldet med mig.

Så det er helt sikkert HDMI portene, der er noget galt med.

Hvordan bliver jeg så helt overbevist mon ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:59
Få fat på noget andet der kan sættes i en HDMI-port. Så skulle du have testet det nok.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
erikja Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erikja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 22:04
Ja ok, tak for info
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af erikja erikja skrev:

Tak for dit svar.

Jeg ser intet i HDMI, og som følge heraf kan jeg ikke se, hvad der sker ved reset af TDC boksen.

Jeg har prøvet både med HDMI1 og HDMI2.

Det sidste jeg har gjort er at teste med en boks fra BOXER, og her har jeg heller ikke heldet med mig.

Så det er helt sikkert HDMI portene, der er noget galt med.

Hvordan bliver jeg så helt overbevist mon ?
 
Hvad er der af muligheder for at indstille HDMI på dit TV?
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 11:39
Der er muligvis et menupunkt hvor du kan enable/disable Hdmi, eller der kan være noget med indgangskilder der kan ændres/konfigureres, eller Hdmi printet eller porte er defekte.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af erikja erikja skrev:

Og ja scart kablet er ude af både TV og boks



Fint.
Så er der næsten ikke flere muligheder end at HDMI portene er defekte. Jeg ser at du også har prøvet en Boxer boks.
Huskede du at vente med at tænde for strømmen inden du satte HDMI stikkene i. Jeg har læst, at HDMI porte kan blive grillet, hvis man sætter kablet i med strøm til apparaterne.

Det kan endelig være, at dit tv ikke understøtter HDCP, som er en kopibeskyttelses foranstaltning, mange digitale apparater bruger det. Jeg tør dog ikke svare på, hvilket apparat du kan prøve, for at teste om det er tilfældet, en lidt ældre DVD afspiller måske, hvis du kender en, du kan låne sådan en af.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 15:26
fandt lige denne og de kører med 1080P fra blu-ray
så der må være HDCP indbygget
http://www.dinside.no/787982/teco-tl3296rv

men ja en dvd med HDMI eller en blu ray afspiller
vil være det optimale og teste med
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 15:30
Nu spørger jeg sikkert vildt dumt, så beklager på forhånd :-)

Du har vel sat et HDMI-kabel fra boksen til TV'et? Jeg synes det lyder lidt som om at du kun har SCART-kablet.
Til top
erikja Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erikja Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 10:28
Nej du spørger aldelse ikke dumt. For det ku jo være :-)

Men nej, jeg har haft HDMI kabel sat i fra boksen til TV'et.

Og nu kan jeg ikke gøre noget, da jeg lige er kommet fra hospitalet, og som sådan er jeg ikke i stand til at slæbe TV'et :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu