recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Find kanaler på mit Prosonic TV i campingvognen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Find kanaler på mit Prosonic TV i campingvognen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juni-2013
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haye Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Find kanaler på mit Prosonic TV i campingvognen
    Sendt: 24-Juni-2013 kl. 19:05
Har er Prosonic B21F5D fjernsyn med MPEG4 til min campingvogn - har også købt en digital antenne - kan bare slet ikke finde nogen kanaler, uanset om jeg søger digitalt eller analogt. HJÆLP   
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 19:21
Hvilken tuner har dit tv?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 20:26
 
 Som der blev skrevet, så har det MPEG4, og både til C og T. Fandt ikke meget om det, men her er der lidt om det på en Hollandsk side. http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/prosonic/b21f5d/specs.rhtml
  •  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 20:27
Hvor ser du den har dvb-t?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 20:30
 
 Det står i Specifikationer. (Speceificaties).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 20:33
Nej nej, du skrev som der blev skrevet har det dvb-t.

Fandt også godt noget på en udenlandsk hjemmeside. Men det giver ikke garanti for, at det han har har den nævnte tuner. Har før oplevet at et prosonic ikke havde den tuner, so. Jeg kunne finde den skulle have i følge en hjemmeside.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Haye Haye skrev:

Har er Prosonic B21F5D fjernsyn med MPEG4 til min campingvogn - har også købt en digital antenne - kan bare slet ikke finde nogen kanaler, uanset om jeg søger digitalt eller analogt. HJÆLP   
 
Hvor har du købt dit TV?
 
En Digital antenne(ved godt at de ikke findes, men kaldes også aktiv) skal for det meste have strøm.
 
Hvis den skal have strøm, kan dit TV forsyne den hvis du sørger for TV sender strøm til antennen.
 
 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Haye Haye skrev:

Har er Prosonic B21F5D fjernsyn med MPEG4 til min campingvogn - har også købt en digital antenne - kan bare slet ikke finde nogen kanaler, uanset om jeg søger digitalt eller analogt. HJÆLP   


Boxer har udfra producentens oplysninger listet den som DVB-T men ikke DVB-T2.
http://www.boxertv.dk/Global/Approved_IRD/Approved_IRD_DK.pdf

Først de sure opstød:
Det er jo en helt stor fejl, at købe noget der ikke er DVB-T2.*  Det er jo ikke kun HD der sendes med DVB-T2 men også flere af Boxers frie SD kanaler.

Men når man skal se fjernsyn i en vogn, så er man typisk meget tæt på skærmen og så er det normalt meget bedre at se HD versionen af fx TV2.

Derudover er der ikke noget digitalt ved nogen  antenne. Alle antenner modtage UHF (evt. VHF) radiobølger og de er ikke digitale. 
Disse kompakte og forstærkede antenner er ikke en fuldgod erstatning for en rigtig god  UHF antenne.

Nå,  men det første, der skal undersøges, er, at der er valgt DVB-T (antenne)  og absolut ikke DVB-C (kabel-tv)
Dette valg sker  typisk straks efter apparatet tændes første gang.

Dernæst skal der strøm til den forstærkende antenne - enten fra fjernsynet eller fra en særlig strømforsyning.

Endelig skal antennen have frit udsyn til en af tv-senderne.  Ved visse af de små hjælpesendere fx i sæby eller Lynetten skal antennen evt drejes lodret.

Lars     Smile



Redigeret af reslfj - 24-Juni-2013 kl. 21:06
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu