recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Trådløs S/PDIF"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Trådløs S/PDIF"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Trådløs S/PDIF"
    Sendt: 02-Juli-2013 kl. 14:21
Hej

Jeg har anlæg i to forskellige rum. I stuen har jeg det ene hvor jeg spiller musik fra spotify på en stationær PC forbundet med S/PDIF til anlægget.

Jeg har anlæg i soveværelset som jeg også vil have på det samme signal. Men jeg har ikke lyst til at trække et kabel fra PC'en i stuen.

Hvilke løsninger kan anbefales? Det er ikke noget jeg vil bruge alt for mange penge på.

Ideelt set ville jeg bare have et trådløst S/PDIF "kabel".
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 14:43
2 stk airport express kan være en god løsning. Så har du trådløst signal til begge anlæg.

Redigeret af pinkytk - 02-Juli-2013 kl. 14:44
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 15:22
Okay. Det ser interessant og rimelig billigt ud.
Kan du ikke skære ud i pap hvordan det i så fald ville fungerer? For jeg kan ikke lige gennemskue det. Altså, jeg skal vel have en dims der sender signalet ud også?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 20:26
INGEN GARENTI, MEN:
Jeg prøvede engang at overføre S/PDIF med en trådløs video box sæt , de var populære for små 10år siden, men burde kunne findes idag.
jeg tilsluttede S/PDIF til VIDEO IN på sende boxen, og ud af modtage boxen kom der S/PDIF ud af VIDEO OUT.

hvofor det virker er: RF sende delen sampler normalt et signal 0-1V PAL Video op til 5.5MHz, så et 44/88Khz 1v p-p S/PDIF ryger bare lige over.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 12:04
Jeg har købt en Airport Express og installeret Airfoil. Det virker tilsyneladende ok, bortset fra jeg pt. ikke har nogen højttalere at sætte til Airport Express anlægget.
Tak for forslagene.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu