recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min oplevelse med PFSense
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min oplevelse med PFSense

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min oplevelse med PFSense
    Sendt: 02-Juli-2013 kl. 20:24
Hej med jer. :)

Jeg tænkte jeg ville sidde mig ned og fortælle en god historie, en historie som startede den dag jeg fik min forbindelse ved EnergiMidt (120/120), stikker stikket i ONT og klaveret spillede bare, dog ikke alt godt med deres Zyxel router som de levere med deres forbindelser (Dog kun godkendt til 60/60) men det var værd at prøve.

Hvad prøver vi så, jeg tog til Proshop/Bilka/Elgiganten og fik lov og låne følgene Routere med hjem

Asus RT-AC66U

TP-Link WDR4300

Apple Airport Express 

Linksys EA6700

Til at starte med vil jeg understrege at forbruget har været et træk på ca 50-65Mbit begge veje, samt 4-50 bruger koblet på.

Ud over dette skulle jeg kunne bruge forbindelse ved siden af lidt privat, til diverse programmer samt spil

Ret hurtig udelukkede jeg Apple, den har slet ikke Wan hastighed til sådan en forbindelse, og slet ikke musklerne, men for satan den ser fræk ud. :),

Herefter blev Routerne fra Asus sat på en opgave, og den gjorde det ret faktiske skide godt det meste af vejen, men nogen gange fik den et hik, hvilket jeg forsøgte at firmware opdatere mig fra, men det hjalp desværre ikke, Den gik direkte kold, og stoppede med at svare 100%, og nul trafik fik lov at gå igennem, det eneste der hjalp var strømmen af den. :/ øv øv.

De næste to vil jeg gerne ligge i samme bås, altså den kære Linksys og TP-link

Begge bygget og produceret for hurtig, har en max nice salgs tale, og der er bare ikke det de begge kan, MEN ingen af dem levere varen, og den eneste forskel her er bare jeg ville have være mest træt af at have købt den dyre efter de 14 dage var gået.
Begge bygget til familie behov, fint med gæste netværk, AC Wifi osv.


Ende på denne mindre historie blev at jeg rent faktisk byggede en Router selv, 1U Rackkabinet, 4GB DDR3, 32GB SSD, så bliver udskiftet med et flashcard istedet, og et lille Intel D2600CC med 2 Nics på.

Sidst men ikke mindst Open source software som hedder PFSense, det køre, og intet at ligge fingere på


Nogen tænker sikkert hvorfor jeg lige vil dele det her med jer, tja jeg har brugt 1 mdr på at finde en Router er rent faktisk virkede. 

Dem der var tætteste på var Proshop, da de stak mig Asus i hånden, som rent faktisk virkede, bare med en træls sygdom.

Folk fra Elgigangten mente ikke at jeg overhoevede ville ligge den her fra Linksys ned, det var den"Vildeste", som så rent faktiske var den værste!

TPLink modellen var den bedste der var i en lokal computer biks herude, og forhandleren var bange for at den nok ikke magtet det, men jeg skulle være velkomme tilbage med den hvis den ikke kunne magte opgaven

... Apple... jeg behøver ikke sige mere, den var rigtig fin, kørte som den skulle, men en begrænsning på ca 70Mbit begge veje, og hastigheden faldte meget når clienter loggede på, men den kørte, og gik ikke kold på nået tidspunkt, brugte så kun ca halvdelen af forbindelsen

Enden på alt dette blev en monster fed router som jeg kan prale med jeg selv har bygget.



Og ende på Routerne,

Proshop to deres Asus tilbage og jeg købte stumper til denne her.

TP-link forhandlede havde ligesom advaret om det og der var ingen problemer, afleveret og pengene tilbage.

Elgiganten ville ikke kendes ved at den ikke kunne det og ville ikke tag Linksys Routeren retur, men efter at jeg fik det vendt med deres afdelningslederen fik jeg da til gode bevis. :)

Apple røg på loftet som AP :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu