recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Find 5 - WIFI problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo Find 5 - WIFI problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo Find 5 - WIFI problem
    Sendt: 05-Juli-2013 kl. 19:55
Password kan også bare stå tom (gjorde den på min admin konto fra default)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Hvor langt er du? Er du kommet ind på routeren?

Edit 1:
Alternativ løsning: Mit indtryk er at du generelt er glad for kvalitet så vi kan også løse problemet ved at finde et ordenlig router til dig? Smile

Edit 2:
Prøv 192.168.1.254 hvis 192.168.1.1 ikke virker. 

Brugernavn ide: admin
Password: "1234" eller "admin" eller "password"

Har du fået den af din udbyder kan det også være du har et stykke papir hvor der står på. Men prøv først om det er en af defaults.
Indtil nu har jeg sat sagen lidt i bero, og kigger mere intenst på sagen lørdag.

Generelt synes jeg nu at routeren er fin, jeg har aldrig haft problemer med den - tvært om.

Men mange tak for jeres input indtil nuTongue
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 18:54
Hvor langt er du? Er du kommet ind på routeren?

Edit 1:
Alternativ løsning: Mit indtryk er at du generelt er glad for kvalitet så vi kan også løse problemet ved at finde et ordenlig router til dig? Smile

Edit 2:
Prøv 192.168.1.254 hvis 192.168.1.1 ikke virker. 

Brugernavn ide: admin
Password: "1234" eller "admin" eller "password"

Har du fået den af din udbyder kan det også være du har et stykke papir hvor der står på. Men prøv først om det er en af defaults.


Redigeret af bbrauner - 05-Juli-2013 kl. 19:00
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Ehm det lyder da mere som noget TKIP/AES problem hvis du spørger mig. 

Ved ikke hvor meget du skal have forklaret Smile

Tjek hvad den er indstillet til og ændre den evt. til at acceptere begge. Den med længden har jeg aldrig hørt om men det er da nemt at forsøge.
Jamen jeg aner jo ikke en pind om det her, så jeg er bare meget på denCry
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 17:55
Ehm det lyder da mere som noget TKIP/AES problem hvis du spørger mig. 

Ved ikke hvor meget du skal have forklaret Smile

Tjek hvad den er indstillet til og ændre den evt. til at acceptere begge. Den med længden har jeg aldrig hørt om men det er da nemt at forsøge.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nogle enheder ( har selv en sådan ), tilslutter kun wifi med wpa kryptering, hvis password er på mindst ti cifre.
Okay - det var jo en lang sagBig smile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 14:16
Nogle enheder ( har selv en sådan ), tilslutter kun wifi med wpa kryptering, hvis password er på mindst ti cifre.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken sikkerhed kører du derhjemme og hvilken kører i på dit arbejde?

Klaus
På mit job ved jeg det ikke. Kan det passe at det deer hjemme hedder wpa1/wpa2Embarrassed
Det kan sagtens være sikkerhedsniveauet du bruger (wpa 1/2 ), og dertil har du eller producenten lavet en adgangskode. Den skal ( telefonen ), som alle dine andre enheder på wifi, have denne kode indtastet. 
Adgangsbilletten til din routers menu er vel 192.168.1.1 som tastes i din webbrowser, fra en enhed med kabel til din router. Efterfølgende vil der poppe en adgangsmenu op med brugernavn og password. Brugernavn ( i fabriksindstillingsmode ) er som regel admin og password er blankt. Undtagelsen til dette er, at hvis det er medarbejderbredbånd / erhvervsbredbånd, så kan routeren være låst.
Jeg har naturligvis et password til mit WIFI og det fungere fint på alle mine øvrige enheder. Og min router er medarbejderrelateretSmile
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 10:50
Hvis du ikke kan connect direkte til din router som Jetex har beskrevet overfor, så kan du logpå tdc hjemmeside for at se hvordan din Wifi er konfigureret.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken sikkerhed kører du derhjemme og hvilken kører i på dit arbejde?

Klaus
På mit job ved jeg det ikke. Kan det passe at det deer hjemme hedder wpa1/wpa2Embarrassed
Det kan sagtens være sikkerhedsniveauet du bruger (wpa 1/2 ), og dertil har du eller producenten lavet en adgangskode. Den skal ( telefonen ), som alle dine andre enheder på wifi, have denne kode indtastet. 
Adgangsbilletten til din routers menu er vel 192.168.1.1 som tastes i din webbrowser, fra en enhed med kabel til din router. Efterfølgende vil der poppe en adgangsmenu op med brugernavn og password. Brugernavn ( i fabriksindstillingsmode ) er som regel admin og password er blankt. Undtagelsen til dette er, at hvis det er medarbejderbredbånd / erhvervsbredbånd, så kan routeren være låst.


Redigeret af JeTex - 05-Juli-2013 kl. 10:50
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 10:23
Hvad siger specs på din Oppo 5 hvilke sikkerhedsprotokol den understøtter?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken sikkerhed kører du derhjemme og hvilken kører i på dit arbejde?

Klaus
På mit job ved jeg det ikke. Kan det passe at det deer hjemme hedder wpa1/wpa2Embarrassed
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu