recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste media center/player/streamer app?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste media center/player/streamer app?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rodgaard2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rodgaard2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste media center/player/streamer app?
    Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:55
Bagrund:
Lige nu afspille jeg min musik samling på min PC: WinAmp -> USB DAC -> forstærker, hvor jeg så bruger en app til at styre WinAmp (aWARemote). Det fungere faktisk rigtig godt og er glad for app'en da det er nemt at bladre, finde og adde til playlist osv.
Men vil gerne væk fra PC'en og over til en "box", da PC'en er langtid om at boote og vil også gerne have en lidt mere kompakt løsning.

Løsning:
1) En multimedia box (Boxee, Dune, WD HD...) og så bruge deres remote app's
2) Network player, som er den dedikeret audio player (Campridge audio Stream Magic 6, Oppo, Pro-ject Stream Box, Sonos...) og så bruge deres remote app's
3) DIY Android eller linux løsning, sandsynligvis med en DAC, hvor man så sandsynligvis har et større udvalg af players/app's

Ved løsning 1 og 2 er man som regel bundet til deres egene app's som er svingende/dårlig kvalitet. Man kan i øvrigt også få Receiver og blu-ray afspillere med netværks funktionalitet, men mit indtryk er at her er software indnu dårlige.
Så umiddelbar hælder jeg lidt til løsning 3 alla det her:
http://www.head-fi.org/t/645884/simple-low-cost-hifi-network-music-streaming-device
Men omvendt kunne det også være fed med en lidt mere komplet læsning.

Spørgsmål:
Men har i nogle gode bud på en god løsning/app? Og er der nogen af løsninger 1 og 2 som faktisk fungere god med deres app's (Pro-ject app ser rigtig godt ud, men en lidt dyr løsning)? Hoved formålet er som sagt afspilning af musik, som kan styret fra android, med et rigtig god interface.


Redigeret af rodgaard2 - 08-Juli-2013 kl. 13:56
LG OLED55B6V | Denon AVR-X4100 | System audio 1550

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu