recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ?? dac og stremming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

?? dac og stremming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ?? dac og stremming
    Sendt: 18-August-2013 kl. 00:55
hey alle :)

jeg har fået mulighed for en Stello CDA500 U2 og den har jo en dac i sig
men min lyngdorf rd1 har jo også en dac i sig så nogen der ved hvad for en der er bedst  ?

en anden ting jeg tænker er jo at bruge den til streming  men ved ikke om det giver mening ?
jeg har en del 192 / 24  og 96 / 24 flac filer som jeg ikke kan høre pt over min sonos så har jagtet en løsning der kan det ..   har fået et råd om at en mini mac og så den stello ville kunne gøre det men hvordan og er der en letter og billiger løsning ?

er lidt på bar bund her  :(


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 09:17
Jeg har selv lige købt en mac mini som afspiller og det virker super godt. Især hvis du i forvejen har en iPad så går musik afspilning op i en højere enhed.

Jeg brugte før et jailbroken apple tv med afspilning fra nas. Mulige alternativer var sonos eller Bluesound Node som ville være en opgradering da den også kan afspille 24 bit

Men jeg endte med en 2009 mac mini til under 2000kr og med den er der pludseligt et hav af muligheder da man nu har afgang til alt hvad der er lavet til mac og ikke kun de muligheder som udviklere har valgt og smide i deres streaming box.

Pt leger jeg med trial versioner af Audirvana plus som er et bitperfect som kan virke som plugin til iTunes og et rum korrektions program. Det et bare fedt :)
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 18:13
hvordan får du så lyden ud af den og over i anlæget ?


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 19:29
Der er optisk udgang i mac minien som går ind i min forstærker med indbygget dac.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 20:13
har jeg også i min lyngdorf..   har kikket på appels hjemme side og det ser ikke ud til der er optisk udgang på de nye af dem det er kin jack mini udgang på den .. :(
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 22:27
Nej, det stik fungerer måde som Jack og optisk. Der skal bare sådan et optisk kabel til

http://www.av-cables.dk/restsalg/tech-link-optisk-miniplug-toslink-kabel-1-m.html
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu