recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - overførelse til Harddiskoptager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoverførelse til Harddiskoptager?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: overførelse til Harddiskoptager?
    Sendt: 03-Juni-2006 kl. 16:45

Hej hej.

Jeg har købt mig et JVC GZ-MG21E videokamera og en Sony Harddisk optager (SONY RDRHX 710) og så er det jeg vil spørge om. Når jeg har optaget på mit videokamera (med harddisk) og skal føre det over på Harddisk optageren (Sony) hvilke kabel skal jeg så bruge?

 

Efter hvad jeg kan se er der ikke DV stik pa kameraet..?

 

mvh

John



Redigeret af John Clausen - 03-Juni-2006 kl. 16:46
John Clausen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 17:09

Hej John.

To gode apparater, men du kan uden DV-out på kameraet ikke overføre til Sony'en i digital kvalitet. Recorderen har jo heller ikke USB tilslutning.

Så kan du måske overføre analogt - kommer an på tilslutninger på kameraet, se i dets manual. Sonyen har jo masser af indgange.  S-video kan gå an, men composite er ikke godt.

Kameraet og softwaren er nok mest beregnet på, at du arbejder på pc. Og brænder skiver på den. Men du kan evt. først overføre til pc og så brænde en DVD +/-RW og så lægge den ind på Sonyens HD, redigere på den og brænde ud på +/-R og genbruge RW'en. Men både overførsler og redigering tager temmelig lang tid.

Få hellere et kamera med DV-out - det har jeg selv, og det gør det en del lettere, især da 710 har funktionen "direkte overførsel"* - eller arbejd på din pc.

*Se side 79-81 i manualen.



Redigeret af Carser - 03-Juni-2006 kl. 17:13
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 11:00

Hej Casper.

Mange tak. Men det kan da ikke passe jeg så ikke kan overføre digitalt fra kamera til HDD optager kan det?????

Er der andre der ved det?

 

/John

John Clausen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 11:47

Hej igen John og velbekomme.

Jeg hedder nu Carsten ~ "Carser". Jeg har bl.a. ekspederet i en stor fotoforretning. 

Har kameraet ikke DV ud, så passer det desværre. Den eneste digitale indgang på 710-recorderen overhovedet er DV-indgangen.

I det følgende kan du også læse, at JVC GZ-MG21E ikke giver dig DV-mulighed (mellem linierne, ikke direkte), kun overførsel via analog kabling eller via USB:

"The Right Connections
Use the supplied AV cable to see your videos in all their glory on your TV, or use the cable to record footage directly to a VCR/DVD-recorder. A USB 2.0 connection makes it easy to quickly transfer footage to your PC so you can edit it up on the bundled editing software..."

Kilde: http://www.electronicexpress.com/product?prod_id=9323

Under features længere nede står der heller intet om DV out, men om USB 2.0.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 17:18

Hej Carser.

Hvilke kamera ville du så vælge, hvis man skal kunne overføre digitalt?

Hvis jeg overføre analog, kan jeg så se forskel på det og digitalt? og kan det passe jeg skal bruge det med 3 stik i den ene ende og et i den anden for at overføre?

 

/John.

John Clausen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af John Clausen John Clausen skrev:

Hej Carser.

Hvilke kamera ville du så vælge, hvis man skal kunne overføre digitalt?

Et med DV-out. Det er godtnok kedeligt, der ikke er det på dit JVC. 

Præcist hvilket, der passer dig og din pengepung, kan jeg ikke svare på. Jeg er ikke helt ajour og fotograferer mere end jeg filmer, så jeg har bare en basismodel fra Sony - se nederst. Det er et nemt kamera til MiniDV bånd, der ikke kan så meget og billedet er hverken specielt godt eller dårligt.

Jeg foreslår, du ser i andre tråde i dette underforum eller besøger en fotohandler. Hvis du er god til engelsk, kan du også læse en del på http://www.camcorderinfo.com/

Oprindeligt skrevet af John Clausen John Clausen skrev:

Hvis jeg overføre analog, kan jeg så se forskel på det og digitalt? 

Der vil være forskel, ja, især på skarphed og hvor rent farverne træder frem i overgange og detaljer. Med analog tilslutning ligger resultatet et sted mellem VHS og DVD. Det behøver ikke at være slemt - prøv selv, du kan jo altid slette det fra HD'en - men med digital tilslutning er det kameraet og ikke kablet, der sætter grænsen. Og naturligvis også i nogen grad optagekvaliteten, du vælger på din 710.

Oprindeligt skrevet af John Clausen John Clausen skrev:

og kan det passe jeg skal bruge det med 3 stik i den ene ende og et i den anden for at overføre?

Ja, det er the supplied AV cable (det medfølgende AV- kabel). Du kan tilslutte på fronten på Sony'en som vist på på side 25 i Sony manualen pånær at der øverst så kun er et samlet lille stik ind i kameraet og ikke tre. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 19:47
Er det ikke muligt at få en USB til Firewire adapter??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af John Clausen John Clausen skrev:

Hvilke kamera ville du så vælge, hvis man skal kunne overføre digitalt?

Jeg kan ikke svare på, hvad du skal vælge, men jeg købte et Canon MV800 da det var på tilbud da jeg skulle have et nyt kamera (stod overfor en tur til USA), og det optog i ægte 16:9 (dvs. det havde en 16:9 CCD, og ikke blot en 4:3 CCD, der blev masket af og interpoleret til 16:9 format).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:46

Jeg mener iøvrigt at JVC ville lave DVD-optagere med USB stik - men hvor meget det blev til og om det bliver til noget ved jeg ikke.

Kan man ikke få et USB til Firewire adapter - det ville da være nemmere og billigere end at købe et nyt kamera.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 13:29

Til Thorvald:

Jeg har undersøgt det lidt - surfet rundt.

Der er masser af adaptere til både USB og firewire. Men de tilpasser ikke signalerne til hinanden, men til en databus i en pc. Så det er PCI-firewire eller PCI-USB adaptere og kombinationer, man kan få - har en selv i min laptop.

DV (som både er navn på systemet med dets kassetter og er et dataformat) og MPEG2 i USB er heller ikke kompatible, så det er ikke bare et spørgsmål om en evt. adapter til forbindelse, der skal også omsættes og bitraten er også forskellig.

Så din idé er jeg bange for, ikke kan bruges.

PS: Tager jeg fejl og kan man få en sådan adapter: Link til den, tak. Så må vi se, hvad den så koster i forhold til differencen på kameraernes pris.

____

Til John:

Kelds idé om et kamera med 16:9 chip er god, for med 4:3 chip og 16:9 indstillingen er interpolationen lige så tydelig som ved zoomet letterbox på et 16:9 TV i forhold til bedre opløst ægte=anamorf 16:9. Og Canon sælger også mange populære modeller, har vist p.t. også nogle af de billigste* med 16:9 chip. Sonys og de andres med 16:9 chip er dyrere.

*blandt mærkevarerne

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu