recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "mini" forstærker til Dynaudio x12
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"mini" forstærker til Dynaudio x12

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "mini" forstærker til Dynaudio x12
    Sendt: 24-August-2013 kl. 14:16
Hej Folkens

Jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af hvilken "mini" forstærker jeg kan/skal bruge i mit nye stue setup.

Jeg har kig på 2 stk Dynaudio Excite x12 som virker til at passe ret godt størrelses mæssigt til mit tv møbel.

Jeg skal have forbundet 2 enheder til setuppet.

Mit TV - Panasonic TX-L55DT50Y og Sonos connect.

Altså vil jeg gerne kunne tage lyden fra min appleTV som er forbundet op til tv'et, og køre det ud gennem højtalerne, og ligeledes tage lyden fra Sonos Connect kassen og smide ud igennem højtalerne også.

Jeg har været inde og snakke med en lyd mand, som sagde at man kunne få en meget lille digital forstærker som skulle kunne klare jobbet.. men har desværre ikke rigtig hørt tilbage fra ham endnu.

Tænker derfor det kunne være at en venlig sjæl herinde kunne pege mig i den rigtige retning :)

Pft.
Mads
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 17:47
 
 Måske dette var noget. Forstærker ikke nødvendig. SW kan også om nødvendigt tilsluttes. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9551&zoneid=5
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 01:39
Dynaudio laver jo også trådløse, aktive højttalere.

For eksempel.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af mazedk mazedk skrev:

Mit TV - Panasonic TX-L55DT50Y og Sonos connect.

Altså vil jeg gerne kunne tage lyden fra min appleTV som er forbundet op til tv'et, og køre det ud gennem højtalerne, og ligeledes tage lyden fra Sonos Connect kassen og smide ud igennem højtalerne også.


Hvor vil du styre volumen?
Vil du have ren digital overførsel?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 13:46
Naiera - yes, der er bare en pæn forskel i prisen :)

KlausDM - Helst fixed lyd på forstærkeren så jeg bare styrer output på tv / sonos

Jeg tror at mit TV har digital out, så det burde være fint ja
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 13:49
 
 Digital Out kan der ikke justeres på, det skal gøres på Reciver/forstærker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af mazedk mazedk skrev:

Naiera - yes, der er bare en pæn forskel i prisen :)


What?! Er du ikke millionær?!
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 14:51
Du skal være opmærksom på at Dynaudio gerne vil have masser af strøm / watt. NuForce DDA-100 har vel det du leder efter men om den har kræfter nok er nok tvivlsom. 
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af mazedk mazedk skrev:

KlausDM - Helst fixed lyd på forstærkeren så jeg bare styrer output på tv / sonos

Jeg tror at mit TV har digital out, så det burde være fint ja


Langt de fleste tv har ikke volumenregulering på den digital eudgang. Få undersøgt om dit tv har det, inden du farer ud og køber dig fattig i forstærkere der ikke virker ordentligt med dit nuværende udstyr.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 17:29
Det er vist kun Sony der har lydregulering på andre udgange end headphone jack. Panasonic har i hvert fald ikke.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 17:31
Ikke helt samme højttalere med sønnen har dm2/6 på værelset tilsluttet en kompact sony anlæg (ej plastik model) med indbygget S-master digital forstærker på 75watt. Det passer rigtigt fint sammen
.....
Til top
red_martians Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér red_martians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 13:05
NAD D3020 eller D7050 havde jeg nok taget et kig på. Excite er ikke så strømkrævende igen. Det er normalt noget der er tilknyttet de enheder med svingspole-uden på magnet-design.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu