recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surface RT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surface RT

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jesper9900 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2013
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper9900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surface RT
    Sendt: 04-September-2013 kl. 14:13
Hej 

Jeg skal have købt en ny tablet og har fået et bud på en Surface RT (32gb) til 1.500 kr.
Men jeg kan ikke finde ud af om dette er et system der er på vej ud eller der er noget fremtid i den.

Den skal bruges til at gå på nettet og mine børn skal spille på den.

Hvis denne maskine ikke dur hvad skal jeg så købe? og budget er omkring de 1.500 kr.
Det kunne også være en android.



P.s. jeg skal ikke have en Ipad. Jeg har en og er vild med den. Men skal bruge en nr. 2 tablet uden at det skal koste så meget. 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 15:00
Tag en android, evt nexus 7
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 16:01
Problemet er at du ikke kan installere alm. programmer på en RT - det skal være App's - og dem er der ikke mange af.
Og godt nok er det en 32Gb version, men Win8 + Office og alt det andet der ligger på maskinen fylder ca. 16Gb. Så du har kun 16Gb til din rådighed. Du kan ikke køre java på den, så ingen nem-id m.m
Surface RT har også været med i so-ein-ding hvor den heller ikke fik mange rosende ord med på vejen - http://www.dr.dk/tv/se/so-ein-ding/so-ein-ding-26/#!/


Redigeret af kim.t - 04-September-2013 kl. 16:13
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 19:50
Jeg fik en surface rt foræret og er langtfra imponeret. 

Den kan ikke altid hitte ud af om jeg har det medfølgende tastatur monteret eller ej, det betyder at jeg indimellem må have det løse tastatur frem, montere det og tage det af igen inden den opdager at den er tastaturløs og hellere må bruge skærmtastatur.

En del apps, bla. de indbyggede word, excel osv., insisterer på at skifte over i "windows 7 mode" hvor skærmtastaturet så ikke dukker automatisk op når du trykker på et indtastningsfelt - du skal manuelt tænde og slukke for det.

I "windows 8 mode" popper skærmtastaturet op automatisk på de rigtige tidspunkter, altså hvis rt har opdaget at du har pillet det løse tastatur fra.

Det er lidt tilfældigt hvor meget man skal trykke på et link i browseren før den reagerer, jeg må tit trykke en ekstra gang fordi den ikke lige var klar tidligere. 

I ny og næ kan den finde på at spontanboote, spørg mig ikke hvorfor.

Indimellem insisterer den på at installere opdateringer. Opdateringer til apps vælger du selv hvornår du gider, men systemopdateringer bliver du ikke spurgt om, der må du pænt vente på at den opdaterer og genstarter før du får lov at bestemme igen.

Alt i alt virker den bare langtfra færdigudviklet. 

Edit: Glemte lige at min konsekvent nægter at oplade til mere end 73%. Ved 73% skriver den bare "charger connected, not charging" og så sker der ikke mere.


Redigeret af strandvasker - 04-September-2013 kl. 19:52
Til top
Jesper9900 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2013
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper9900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 09:01
Hej
Tak for jeres svar.
Jeg kan godt læse ud af det, at jeg skal finde en anden maskine.


Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 10:14
Når nu du allerede har en ipad og er vild med den, hvad så med at forhøje dit budget med nogle hundrede og finde en brugt ipad mini på den blå avis til under 2000? Ungerne har bedre øjne end os "gamle" og kan sikkert fint leve med den lidt mindre skærm plus at den mindre størrelse sandsynligvis ligger bedre i en barnehånd. I kender allerede udvalget af spil og programmer, det hele er hjemmevant og lige til at gå til.

Android tablets kan garanteret også sagtens være fine, jeg er rigtigt glad for min android telefon, men jeg synes det er noget af en jungle at hitte ud af hvilke android tablets der er go'e og hvilke man skal holde sig fra. Der er et vælg af forskellige specifikationer og priser, og jeg synes det er svært at se forskel på om en fx. 1500 kroners tablet er sidste års model fra en af dem der lave gode tablets eller en billig klon med skrabet hardware fra en mindre heldig fabrikant.

Som jeg ser det skal du læse en masse anmeldelser for at finde en kvalitets android tablet, med mindre du knalder 3000 af på en Nexus eller noget andet kendt. Med en ipad mini ved du præcis hvad du får, du kender hele molevitten i forvejen, den er bare krøbet i vask.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 12:13
Kan overhovedet ikke genkende beskrivelserne af Win Surface. Har haft en nogle uger og synes at det er et godt stykke kram.

Og det er jo altså stadig en tablet! Så hvorfor er det pludselig et problem at den kun kører apps og ingen Java? Det er jo ligesom de andre tablets. Så installer din netbanks app (og andre apps) og så er du kørende. (men det var vel i øvrigt ikke det, den skulle købes til)

Og det er jo korrekt at der er væsentlig færre apps end til I/Droid, men der er stadig rigtig mange tusinde apps/spil, så check evt. om der er nogle specifikke apps du ikke kan undvære ellers er det ikke et problem efter min mening.
Beskrivelsen af en "mandags-model" der ikke vil lade fuldt etc. kan jeg heller ikke genkende, min opførte sig som den skulle.

Så det korte af det lange, hvis du kan få den til 1500,- og den skal bruges til surf/lidt spil ville jeg seriøst overveje den.

Ps.
Personligt synes jeg i øvrigt at office og cover/tastatur gør at Surface er lidt mere brugbar, hvis man gerne vil brug den som semibærbar engang imellem. Det er efter min mening tydeligt at den på nogle punkter kan mere end de andre tablet, som jo langt henad vejen er rent legetøj.
Så det er et valg, mener at Surface på nogle punkter er bedre end de andre og på andre punkter svagere.

Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 03:11
Min søster valgte at gå Android og min bror valgte at gå Apple. Når det kommer til apps til børn, så er min bror gladest og min søster misundelig på de apps der er tilgængelige på iOS/Apple.

Hvis dine børn er omdrejningspunktet i valget, så skal du gå efter en iPad. Apps er bedre og udvalget er større.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 08:03
Jeg ville tage en fuld win 8 tablets. Den er skøn
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu