recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beta software til Digiality CX 302 T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeta software til Digiality CX 302 T

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Madsandersen Madsandersen skrev:

Kan simpelthen ikke finde opdateringerne på deres hjemmeside...

Det er desuden en Digiality T-2001CX jeg har;)


Vers. 4 står på deres side. Der er ingen ny.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Sådan mht. vers. 14 og CX 302T. Det er ikke muligt at opdatere fra vers. 11.22 alpha. 

Så hvad har Kjærulff lige tænkt sig betatesterne skal foretage sig ??

Den er øjensynligt frigivet her lige før fyraften (kl. 16.44), mon ikke vi hører nærmere direkte fra Kjaerulff (Gert?).

Som Gert tidligere har skrevet fandt og rettede de flere fejl, bl.a. det af Jens rapporterede problem med at billedet bliver beskåret i kanterne (her til aften så jeg også ved selvsyn problemet på TV2 Lorry).

Jeg savnede måske også et par kommentarer til et par spørgsmål stillet tidligere i tråden her.

Skriver til Gert og vender tilbage her med svar...

/Lars

Redigeret af laursen - 13-Juni-2006 kl. 21:26
Redaktør, recordere.dk
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 22:06

Der er kommet følgende fra Gert:

Hej Jens

Vi har frigivet software 14.00 til CX 302 T. Softwaren kan findes her http://www.kjaerulff1.com/downloadfile.aspx?did=471

Bemærk at testere som har 11.18 til 11.22 lagt i modtageren kan IKKE indlæse denne version i deres modtagere. Jeg vil i løbet af i morgen sende en software til jer som gør det muligt at lægge 14.00 i jeres modtagere. Største forskel på 11.22 og 14.00 er billedet centeret på skærmen, en af de fejl som i havde fundet.

Regards
Gert Kaae Hansen

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 09:25
Jeg har også idag fået dette svar fra Gert (Kjaerulff) - svar markeret med blåt

Citér Vi beta/alfa-testere opdagede her til aften at en officiel release af den ny firmware er frigivet på jeres support site. I tilhørende releaes notes angives at der kun kan opgraderes fra vers. 10.06 eller tidligere.... hvad gør testerne nu?
GKH> Vi vil i løbet af i dag sende en software som gør det muligt for jer at opdatere.

Der var iøvrigt et par indlæg i tråden i løbet af weekenden som du måske kunne kommentere på

1. Hvad er formålet med Digi-TV listen? Jeg kunne formode at der oprettes en liste med kanalerne for hver af de sendere der findes under søgningen (så de der har tysk eller svensk TV får separate lister forhver af disse sendere), men er det tilsigtet at listerne ændres efter indholdet af listen 'TV liste' (det finder jeg ikke logisk)?

GKH> Modtageren fungere på følgende måde.

TV Liste indeholder alle kanaler som modtageren har fundet. En normal bruger vil aldrig skulle bruge denne liste. Den er kun tænkt til de avancerede brugere som vil se hvilke andre sendere som de kan modtage
Herud over lave modtageren en liste med kanaler for hvert netværk som indeholder en LCN (Logisk kanal liste) I denne liste vil man hvis man kan modtage flere danske sendere kun finde DR, DR2, Døve kanaler og så de TV2 regionerne, som man kan modtage.

Kan man også modtage de svenske kanaler, vi der være en kanal liste med dem også.

(Jeg forsøgte at opsætte en favorit-liste, nu hvor det skulle virke (også efter optagelser til int. video). Dog brugte jeg rigtig lang tid på at fatte systemet (hvilket vist ikke lykkedes helt). Det der tidligere hed 'TV Alle' er nu omdøbt til 'TV liste' (?). Derudover er der en Digi-TV liste, som ikke umiddelbart kan ændres. Ved en fejl fik jeg slettet TV2 fra listen 'TV liste' hvilket betød at TV2 forsvandt fra samtlige lister - også Digi-TV. Der skulle en kanalsøgning til for at få TV2 tilbage.)
GKH> Sletter du kanaler i TV listen forsvinder de fra alle liste, enlig budte vi fjerne denne funktion da den ikke giver mening mere. Det er nemlig sådan at modtageren selv oprette kanaler hvis de dukker op i nætværket. Dvs. at hvis du prøver at slette TV2 og stiller dig på en af de andre kanaler på samme frekvens bliver TV2 oprettet igen. Dog hvis man slette alle kanaler fra en frekvens virker dette ikke.   

Som bruger bør man oprette sin egen favoritliste men sine favorit kanaler. I menu punktet favorit kan man bestemme hvilken liste modtageren skal starte i efter power off.

2. Manuelt indstillet timer fortsætter nogle minutter efter planlagt stop. Er det en option eller en bug ?
(Det lyder som en tiltrængt option. Jeg har tidligere selv været ude for at miste slutningen af programmer, fordi tidspunkterne i EPG'en ikke passede helt med udsendelserne (DR1). Jeg har glemt at få skrevet dette ønske på listen, men det vil være lækkert hvis brugeren selv kunne vælge at der altid skulle startes optagelse 5 min. før programsat tid og stoppes 20 min. efter stop-tidspunktet. )
GKH> Dette er en option. I den gamle software var den sådan at der automatisk blev lagt 5 min. til en EPG timer. I den nye software køre modtageren automatisk 5 min længere. Det er ikke muligt at indstille hvor lang tid en køre over.

Igen kan vi vist ikke være utilfredse med Kjaerulff's hurtige svar - omend jeg gerne havde set muligheden for at styre start-/stop intervaller i forhold til EPG tidspunkterne.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 15:33
Så har jeg modtaget opdateringen til at kunne opgradere til v14 for os beta-testere. Jeg har dog endnu ikke selv haft mulighed for at få afprøvet opdateringen (det vil jeg gøre i aften).

Send mig en PB eller mail hvis du vil have en kopi tilsendt.

En tak fra Kjaerulff sendes videre

Oprindeligt skrevet af Gert, Kjaerulff Gert, Kjaerulff skrev:

Jeg vil gerne på K1 vejene takker jer for jeres test rapporter. Jeg vil lige følge forummet de næste par dage for at se om der dukker noget nyt op. 

Også en tak til Kjaerulff for at give os respons på vores mange ønsker (og rette flere fejl)

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2006 kl. 10:24

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:


... Pkt. 3 Man kan tænde for receiveren under timeroptagelse, ja. Men man skal afbryde timeroptagelse for at komme videre. Ikke videre heldigt.
Pkt. 4-15 ser heller ikke ud til at være rettet.

Jeg har ikke fået mit 0-modem kabel hjem endnu men vil gerne høre hvordan det kommer til at virke. Jeg må indrømme at jeg er vant til noget bedre software fra Dreambox ;)

Man kan nu tænde for modtageren imens den optager men man kan kun se den kanal den optager på. Kan man ikke gå ind og se denne optagelse fra begyndelsen eller andre optagelser imens ?

Kan man stadig lade optageren stå tændt og så se optagelsen (eller en anden) imens den optager ?



Redigeret af Stub - 30-Juni-2006 kl. 12:23
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 15:36
Er der ikke nogen der kan svare på om man nu kan tænde den inden en optagelse starter (eller optimalt når den er startet) og se de optagede programmer ?
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Er der ikke nogen der kan svare på om man nu kan tænde den inden en optagelse starter (eller optimalt når den er startet) og se de optagede programmer ?


Man kan godt tænde den, men hvis optagelsen er startet skal man afbryde timeren for at komme videre.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 14:56

Kan man heller ikke lade den stå tændt som før og så se optagelsen når man har tid ?

Jeg gør jo tit det at jeg koder optagelsen af en film og så ser fruen og jeg det samme aften for det meste mens den optager, men vi er så uafhængige af hvornår den starter. Hvis ovenstående er korrekt kan jeg ikke længere gøre det og vil nok vente lidt med at opdatere softwaren

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Kan man heller ikke lade den stå tændt som før og så se optagelsen når man har tid ?

Jo.

Til top
michap Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2006 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af tyksak tyksak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:


Nej.

Er løst.

  1. Tryk menu, marker kanaler og tryk OK
  2. Marker søg og tryk OK
  3. Tryk gul
  4. Tryk ok
  5. Tryk pil til højre indtil du kommer til bunden af siden, og vælg anden, og tryk OK
  6. Indtast frekvensen
  7. Vælg båndbredde
  8. Tryk grøn for at starte søgningen

/Gert
Kjarulff1 A/S



Der var den jo. Havde ikke været helt nede på bunden og kigge

Hej

Jeg har lige lagt v14.00 på min modtager. Jeg kan fint finde ovenstående mulighed for at indtaste frekvens. Det virker også fint via min DBV-T antenne, når jeg prøver at indtaste frekvensen for kanal 44 (=658000 Khz, Århus). Men når jeg så tilslutter antenne fra antenneforening (Skanderborg Antenneforening, http://www.skantenne.dk/docs/newsindex.html), og indstiller på 220500 Khz og 8 Mhz. båndbredde, så får jeg blot af vide at intet signal kan findes.

Gør jeg noget galt, eller kan modtageren ikke modtage med disse indstillinger alligevel ?  Er der eventuelt nogen her i forummet, som har fået det til at virke i Skanderborg Ant.for. ?

Hilsen
Michael

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu