recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEST: Sonos PLAY:1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TEST: Sonos PLAY:1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TEST: Sonos PLAY:1
    Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 12:22

Anmeldelse af Sonos PLAY:1

Som det første medie i Norden, har Recordere.dk haft Sonos lille ny PLAY:1 til test.


Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9854&zoneid=1#ixzz2hhVOwwq8

I denne tråd kan du stille spørgsmål til anmelder.


Redigeret af hummelmose - 14-Oktober-2013 kl. 14:58
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 15:07
Tak for en god test.

Den skal da hjem i samlingen.

Prisen syntes meget fair.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 15:54
Så mangler der bare lige knopperne i toppen :-O
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:51
Ja rigtig fin test. Et spørgsmål ville man kunne købe en sonos connect og smide til sin receiver, forbinde surround back preout til sonos input, distribuere via sonos til feks to play1 (stereo mode) eller sonos connectamp? Og på den måde opnå trådløse baghøjtalere?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:55
Glimrende test, Hummelmose. Så må jeg hellere få en til badeværelset. Især hvis den kan tåle fugten.


Venlig hilsen
KB
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Ja rigtig fin test. Et spørgsmål ville man kunne købe en sonos connect og smide til sin receiver, forbinde surround back preout til sonos input, distribuere via sonos til feks to play1 (stereo mode) eller sonos connectamp? Og på den måde opnå trådløse baghøjtalere?

Det kan du ikke. For at virke som baghøjttalere, skal du have en Sonos PLAYBAR.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:48
Fiskerendk:   Play1 kan kun bruges som baghøjttalere sammen med playbar.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Fiskerendk:   Play1 kan kun bruges som baghøjttalere sammen med playbar.


Dvs. har man en playbar samt 2 Play1'er som baghøjtalere så har man surround sound? Hvordan lyder det i forhold til et sæt højtalere af samme prisklasse?
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 21:16
Som sagt det kan godt være det ikke kan lade sig gøre.

Men jeg tror ikke helt i forstår hvad jeg mener.

vi er enige om at to gange play:1 kan sættes som stereo korrekt?
sonos connect har en stereo input via phono indgange.

dvs jeg kunne tage en cd afspiller (stereo)sætte til spnos connect og spille stereo på mine 2x play:1 korrekt?

betyder det så ikke også at jeg principielt kan tage venstre + højre surround back fra preout på min receiver sætte ind i sonos connect input og streame venstre+højre SB (som vel vil svarer til et stereo signal) til de 2x play:1?

håber i forstår hvad jeg mener.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 21:31
2 gange play1 bliver stereo hvis man ønsker det.    Lige som play 3 og 5.

Og ja en connect ja linje signal ind som kan afspilles på alle andre sonos enheder.

I teroien er der intet i vejen for at sende lyden den vej du ønsker. Men tror ikke du får en fornuftig styring af dine bagkanaler fra receiveren.

Er det fordi du ønsker trådløse baghøjttalere ?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 21:33
Forsinkelsen vil slet ikke kunne styres. Det er ikke en option.

Hvis du vil have trådløse baghøjttalere, så findes der moduler, der gør det du gerne vil.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 21:50
Ok super var egentlig også bare det jeg ville vide. Om det kunne eller ej. Og nej havde godt tænkt at der måske var en ekstra forsinkelse. Men kunne jo være den var så lille og stabil at receiveren kunne kompensere for det i MCACC.

Ja og nej jeg kunne som udgangspunkt godt tænke mig trådløse baghøjtalere, da det selvfølgelig er rigtig nemt at placere i min bolig, men det var nu mere hele sonos ideen der fangede mig mest, kunne jo bare være smart hvis sonos løsningen kunne have slået to fluer med et smæk og kunne levere både baghøjtaler samt multi-rum i samme system og til den fornuftige pris det er.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu