recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skjule antenne kabel hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skjule antenne kabel hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skjule antenne kabel hjælp
    Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 18:33
Hej alle

Er flyttet ind i en ny lejlighed med kæresten. Vi har endelig fåetsignal fra Yousef og har derfor fået etantenne kabel dertil.
Problemet er nu at jeg skal have det skjult. Sovjet ser det har jeg 2 muligheder.
1 kabel søm. (Rød linie) dette har dog den udfordring af der simpelthen ikke er i hjørnet mellem døren og væggen til at banke dem ind
2 at skjule kablet under panelet (blå linie) som gaber en del. Men som det kan ses er kablet meget snoet. Så hvordan jeg får det til at bliver derinde ved jeg ikke.

Er der nogen som har andre forslag så skriv endelig. Det jeg egentlig spørger om. Hvad ville i gøre samthvordan?
Jeg har en deadline som hedder lørdag da svigerfamilien kommerpå besøg.

Pft.

Anders

Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 18:36
 
 Hvorfor bruges der ikke en Kabelskjuler langs med Fodpanelet, og en liste til at skjule det ved Dørtrinnet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

  som det kan ses er kablet meget snoet. Så hvordan jeg får det til at bliver derinde ved jeg ikke 

Hej.

Lige meget hvilken vej du ender op med at trække kablet kan du fjerne snoningerne. Det gøres ved at rotere kablet i den ene ende. Det skal roteres modsat de nuværende snoninger.

Hilsen Carsten.


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 09:33
Jeg tror også jeg ville føre det langs fodlisterne. Hvis du har problemer med, at kablet vil trække sig ud igen, så sæt nogle helt små søm langs listen til at holde det på plads. Hvis det kan proppes helt ind under listen kan du også sætte noget fugebånd foran - det sidder bare fast med tape på bagsiden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
d19s Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2008
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér d19s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 21:04
har tit brugt lim fra limpistol , hader clips..
det skal være den store model, ellers limer det ikke nok

Til top
MilleJorg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MilleJorg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 12:45
Hej, 
Jeg havde helt sikker lagt ledningen rundt om døren - på den måde bliver det hvid på hvid og kan ikke ses så tydeligt som hvis ledningen ligger ved gulvet. 
- og god idé med limpistolen - det råd vil jeg tage til mig fremover. Clips holder bare ikke særligt længe.  /Mille
Til top
Stormers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stormers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 13:30
Hvis kablet kan ligge helt inde under fodpanelet mangler der en fejelist til gulvet.

Hvis du sømmer sådan en på skjuler den fint kablet og den males så i samme farve som fodpanelet.

Så slipper du også for støv der gemmer sig under panelet.

Jeg bruger selv den løsning i mit gamle hus med trægulv til bla. at skjule et subwoofer kabel.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 13:35
Alternativt skift fodpanelet til f.eks. PRIMO paneler:
Har jeg gjort i det meste af hytten.
 
Eller
 
Så for du også en fejeliste, så man ik kan se alt skidtet under panelet. :)


Redigeret af fiskerendk - 26-November-2013 kl. 13:36
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

  som det kan ses er kablet meget snoet. Så hvordan jeg får det til at bliver derinde ved jeg ikke 


Hej.

Lige meget hvilken vej du ender op med at trække kablet kan du fjerne snoningerne. Det gøres ved at rotere kablet i den ene ende. Det skal roteres modsat de nuværende snoninger.

Hilsen Carsten.





Hahahaha.... Tager i pis på mig....?
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

  som det kan ses er kablet meget snoet. Så hvordan jeg får det til at bliver derinde ved jeg ikke 


Hej.

Lige meget hvilken vej du ender op med at trække kablet kan du fjerne snoningerne. Det gøres ved at rotere kablet i den ene ende. Det skal roteres modsat de nuværende snoninger.

Hilsen Carsten.





Hahahaha.... Tager i pis på mig....?

Nej det er skam ganske vist.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 21:23
Hvis du har et rigtig godt signal, så findes der faktisk tyndere antennekabler som du muligvis kan bruge. De har så en større dæmpning, og formodentlig større risiko for at blive ramt af støj, da de ikke er så godt skærmet. Men virker det, så virker det.

Det tynde kabel er så lettere at placere.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:


Hahahaha.... Tager i pis på mig....?


Nope - og husk så at der ikke må være skarpe bøjninger på kablet.
Normalt siger man at man skal bukke dem om en ølflaske.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu