recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor PS4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor PS4?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor PS4?
    Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 08:48
Dette emne er meget diskuteret på nettet, men jeg synes ikke at jeg kan se en tråd om det på recordere og jeres mening tæller jo mere end folk fra andre sites!

Folk taler meget om PS4 herinde, næsten udelukkende om PS4.

Personlig er jeg stadig splittet på om hvilken af de 2 typer jeg skal købe, og faktisk tror jeg man får mere ud af en Xbox - da de samtidig fokuserer på at være et media center.

Hvorfor vil i have PS4 og ikke Xbox One? 
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 09:04
Personligt har jeg bestilt en PS4 på grund af de IP'er der er og på grúnd af at jeg HADER Xbox controlleren. Ellers har jeg ikke noget i mod Xbox One, jeg er temmelig sikker på at det er en lige så god konsol som PS4

Redigeret af Kennethxyz - 25-Oktober-2013 kl. 09:05
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 09:07
Personligt køber jeg nok begge, men jeg er mest hooket på PS4 pga. deres historie indenfor eksklusive spil. Jeg ville ikke undvære spil såsom Uncharted og Last of Us. Og Gran Turismo naturligvis, selvom jeg synes det seneste var en skuffelse.

Mht. det med mediecenter, så tror jeg vi vil se mere fra Sony. På det seneste er Sony begyndt at indikere, at PlayStation i fremtiden mere skal tænkes som en platform fremfor en en spilboks. Man kan jo forestille sig, at de i den forbindelse vil genbruge den på tv-bokse og måske i tv-skærme og udvide med tv-apps. PS4 får jo samme netværksstreamingmuligheder som på PS3 til at starte med og så udvides de senere, siger Sony. Så jeg tror ikke nødvendigvis den del er nedprioriteret teknisk, kun markedsføringsmæssigt.


Redigeret af Rasmus Larsen - 25-Oktober-2013 kl. 09:17
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 09:39
jeg skal selv også have bege dog ser det ud til jeg venter med ps4 til næste år da jeg alligevel ikke kommer til af mangle spil de næste par måneder

Og de fede titler for mig først kommer det. men vis jeg skulle vælge 1 så er der imo ikke andet ind af kigge på de exclusive titler og sige hvilken af dem kan jeg best lig de multi titler der er plejer af være minimal forskel 
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:29
Har bestilt en PS4, men det er nok mest fordi jeg har haft PS1, 2 og 3 og derfor er vant til controlleren.
 
Ellers synes jeg pt at PS4'erens eksklusive udgivelser (lige nu) ser mest interessante ud, og jeg skal egentlig kun bruge en spillekonsol, ikke et mediecenter.
 
Xbox One er givetvis en lige så god konsol som PS4.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 14:25
<.< hvis jeg først starter stopper jeg ikke igen :p
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 14:32
Playstation 4
The Order: 1886 = 1920x800
KillZone: Shadow Fall = 1920x1080 (MP=60fps, SP=30fps)
Infamous: Second Son = 1920x1080
DriveClub = 1920x1080 (Targeting 60fps)
Knack = 1920x1080 (Variable - 30-60fps)
Assassin's Creed 4: Black Flag = 1920x1080
Thief = 1920x1080
Warframe = 1920x1080
Call of Duty: GHOSTS = 1920x1080 (60fps)
FIFA = 1920x1080 (60fps)

Xbox One
Killer Instinct = 1280x720 (60fps)
Ryse: Son of Rome = 1600x900 (30fps)
Call of Duty: GHOSTS = 1280x720 (60fps) (to be confirmed)
Titanfall = 1280x720 (to be confirmed) (60fps)
Forza 5 = 1920x1080 (60fps)
FIFA = 1920x1080 (60fps)
Dead Rising 3 = "Dynamic" Resolution (30fps)
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 14:38
Havde overvejet PS4 men da jeg ikke sidder én meter fra skærmen og spiller kan jeg godt nøjes med Xbox One. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af maagren maagren skrev:

Har bestilt en PS4, men det er nok mest fordi jeg har haft PS1, 2 og 3 og derfor er vant til controlleren.

Det skal da ikke være derfor du vælger 4'eren, når det netop ikke bliver med samme controllerdesign.

Jeg valgte personligt PS4, fordi den til at starte med, vakte mest opsigt. Den havde ikke alle de mærkelige restriktioner som XBONE, og virkede mere som en maskine for core gamere.
At Microsoft så siden har valgt at fjerne alle restriktioner, er så bare fedt. Men jeg havde egentlig allerede besluttet mig. Senere er det så også kommet frem, at vi ikke får XBONE til Danmark før Q1 2014.
Men nu er det så blevet bekendt, at alle de spil jeg ville have til launch til PS4, er blevet udskudt. Så nu er jeg efterhånden ret åben omkring dem igen.
Jeg er nemlig alt i alt, mere til Xbox controlleren. Men jeg har dog aldrig prøvet PS4 controlleren, så ved ikke, om den er lige så god. XBONE controlleren ved man bare allerede, er lige så god som 360 controlleren.
Og så er det det om eksklusive titler. Jeg HADER virkelig GT, og ELSKER Forza af hele mit hjerte.
Til gengæld er Forza så også en af de eneste Xbox eksklusive der siger mig noget.
Sonys derimod, har vist sig at være virkelig gode. Især de sidste par år.
Men jeg har nu pludselig god tid, så jeg venter og ser an, når begge kommer ud her til november og læser en masse anmeldelser hen over julen.

Til sidst ender jeg med at købe begge. Men vil kun have den ene, det første års tid.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu