recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap ts-409 og WD 3 TB harddiske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap ts-409 og WD 3 TB harddiske

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap ts-409 og WD 3 TB harddiske
    Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 15:39
Hej Venner,

Er der nogen der ved om man kan bruge 3 TB harddiske i en qnap-409?

Udfra deres kompatibilitets liste ser det ikke ud til det. Men jeg har en kollega der hårdnakket hævder at det virker fint.

Sagen er den at jeg har købt 2 * 3 TB WD Red harddiske, og har fået et godt tilbud på en ts-409.
Spørgsmålet er så om jeg skal tage imod ts-409eren eller investere i en nyere model.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 09:55
Jeg tvivler på at de ikke vil virke. Specifikationerne plejer kun at sige noget om hvad der var på markedet dengang den kom ud.

Jeg har haft flere andre NAS der var specificeret til 1-2GB diske og som sagtens kunne køre med 3GB diske.

edit: Men med mindre den er RIGTIGT billig, hvorfor så købe en så gammel NAS - der er altså sket meget de sidste par år både med hensyn til brugervenlighed men og med hastigheden!

Mit råd vil være - find en nyere hvis ikke den er MEGET billig, dvs ikke mere end 500!

/ask


Redigeret af jacobask - 01-November-2013 kl. 09:58
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 12:32
Tak for svar, jeg prøver det, prisen er MEGET billig :)

Følger brugervenligheden ikke med opdateringer.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 13:09
Jo, som regel, men jeg kan ikke huske hvor langt tilbage der kommer opdateringer. Som jeg kan se det på download listen på QNAPs side, så kan du ikke få opdateringer til det nyeste system længere tilbage end TS-410...

Til 409 slutter det ved v. 3.3.2:
http://www.qnap.com/v3/en/product_x_down/

/ask

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu