recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kabel TV pixelerer med Blue Tinum og S.3106
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee kabel TV pixelerer med Blue Tinum og S.3106

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 14:46
Jeg har en yousee dongle i 3106, men har stort set aldrig brugt at se TV via det.

Jeg har ikke prøvet at fjerne skillefilter. Kan være jeg prøver det engang i den kommende uge.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 14:47
 
 En 3106/3126 skal ikke have nogen Netforbindelse, den får det nødvendige signal via antennekablet. Havde ingen anden forbindelse til den da jeg havde en, og alt kørte som det skulle.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 14:52
Måske opdatering kræver internetforbindelse, hvis det ikke gøres OTC = Over The Cable.

Men prøv lige at se, hvordan det ser ud når du kobler skidtet på DIREKTE til vægdåsen, udenom adapteren - den med den manglende tid, duer altså ikke her.....Big smile
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 17:02
Problemet er der stadig med kabel direkte i vækstik uden skillefilter.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 14:48
Vedr. Samsung 3106 så ligger signalstyrken på 52-49. Når jeg kører en test siger den ofte at signalet er lidt svagt.
Jeg har et yousee kabel direkte fra Yousees skillefilter til 3106. Der er intet T-stykke eller anden splitter.
Kan det være vækstikket/dåsen ? Gætter på den er en del år gammel.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 23:29
Ja - du har en dårlig signal-styrke og det medfører "udfald" (på digital betyder det pixelering, analog=støj) Du skulle helst gerne højere op - omkring de 70% skulle være nok til at modtage ordentligt.
Kan ikke se hvorfor de skulle sige der er risiko for regning med den signalstyrke du har.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 12:04
Hej. Yousee siger at indikatoren skal ligge på 60 optimal set.
+/- 10.
-så det er sandsynligvis når styrken er på 49 at jeg oplever pixelering.

Hvad siger I garvede folk. Er det mon den gamle vægdåse (fastmonteret) eller er det sandsynligvis nede ved vejen i boksen/skabet at det er galt?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

 Er det mon den gamle vægdåse (fastmonteret) eller er det sandsynligvis nede ved vejen i boksen/skabet at det er galt?

Måske det ikke er den rigtige type vægdåse?  
Prøv at vippe dækslet af vægdåse og se om du kan finde et type nummer derunder.
Det er muligt dåse skal løsnes helt og vippes ud, hvis type skilt/label sidder på bagside.
Evt. med et foto af dimsen.

Men det kan også være svagt signal i gadenettet.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu